۱۲۸ روستای اطراف کوبانی از کنترل “دولت اسلامی” خارج شدند

0
150

مبارزان کرد سوریه موفق شده اند که پس از بیرون راندن نیروهای “دولت اسلامی” از شهر کوبانی، کنترل بیش از یک سوم روستاهای اطراف این شهر کردنشین را از تصرف “دولت اسلامی” خارج کنند.

رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، با اعلام این خبر افزوده است که واحدهای رزمی نیروهای کرد سوریه توانسته اند طی هفته های گذشته از مجموع ۳۵۰ روستای اطراف شهر کوبانی ۱۲۸ روستا را از کنترل گروه اسلامگرای “دولت اسلامی” خارج سازند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمان، افزوده است که قوای “دولت اسلامی” روستاهای مناطق شرق و جنوب “کوبانی” را تقریباً بدون مقاومت ترک کرده اند، اما برای حفظ کنترل روستاهای مناطق شرق کوبانی مقاومت سنگینی از خود نشان می دهند.

مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، علت این مقاومت را تلاش “دولت اسلامی” برای حفظ مناطق تحت نفوذ خود در استان حلب دانسته است. با این حال، به گفتۀ رامی عبدالرحمان نیروهای کرد به پیشروی خود ادامه می دهند.

در ٢٦ ژانویه گذشته، قوای کرد سوریه موفق شدند با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، “دولت اسلامی” را از شهر کوبانی در نزدیکی مرز سوریه به عقب برانند.

در روزهای گذشته حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی علیه مواضع گروه “دولت اسلامی” شدت یافته، در حالی که نیروهای نظامی کرد به پیشروی و حملات خود علیه “دولت اسلامی” ادامه می دهند.

همزمان، دولت اردن امروز خبر داد که امارات متحد عربی شماری از هواپیماهای جنگندۀ “اف ۱۶” خود را در اردن مستقر می کند تا در کنار نیروی هوایی دولت امان مواضع گروه “دولت اسلامی” در سوریه و عراق را بمباران کنند. نیروی هوایی اردن در سه روز گذشته، ٦٠ بار مواضع گروه “دولت اسلامی” در سوریه و عراق را بمباران کرده است.