واژه قهرمان مردم را چوب حراج نزنید!؟ قلم حمید جباری

0
170

عارف غلامی چرا به فوتبال بوسنی به  اجبار کوچ کرد؟وقتی در مواجه پرسش خبرنگار پرسید نگران نیستی به ناگاه خود را به کوچه چپ زد!؟
براستی چرا همین جماعتی که امروز سیدحسین حسینی گلر تیم استقلال را به خاطر بغل کردن دختر جیمی جامپ اراکی حرف می زنند و از او قهرمان می سازند،سراغی از عارف غلامی هم تیمی سابق نمی گیرند؟
چرا هیچ کدام از خود نمی پرسند در روزهای اوج خیزش مردمی درست همان روزهایی که جوان های مردم کف خیابان با گلوله های ساچمه ایی نابینا می شدند و بدهایشان سوراخ سوراخ می شد،یا زیر ضربات باتوم و لگد سربازان ضحاک در زندانها و خیابان ها لت و پار می شد مدافع سابق استقلال از معدود فوتبالیست های باشرفی بود که در کنار چند پیشکسوت دیگر مردم را همراهی کرد و همین موجب دردسرهای زیادی برای او شد!؟
آری اولین ترکش های این سمت مردم بودن این بود که به سفارش سردار مصطفی آجرلو به سرمربی تیم  بدون هیچ توجیه فنی از ترکیب اصلی دور شد و در انتهای فصل هم در لیست تمدیدی ها نبود!؟
آری به همین سادگی به فشارهای بیرونی او را به حاشیه راندند و با ابلاغ محرمانه به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کردند باشگاههای لیگ برتری مجوز استخدام این بازیکن جوان و ۲۷ساله را ندارند!؟
همین دلایل موجب شد او لیگ درجه ۳ بوسنی و هرزه گوین و تیم ولژ موستار را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کند!؟
شک نکنید این بازیکن جوان بهترین نمایش ها را هم از خود در آن کشور به نمایش بگذارد ،هرگز رنگ پیراهن تیم ملی را به خود نخواهد دید ،مگر سیستم تغییر کند و معجزه رخ دهد!؟
حالت سوم هم وجود دارد که مانند جواد نکونام ،رحمان رضایی و چند نفر دیگر از چهرهای ورزشی  با امضای توبه نامه یا اظهار پشیمانی از  حمایت های خود شامل عفو ضحاک شود تا بتواند در فوتبال ایران و تیم ملی حضور داشته باشد!؟
آری همان روزها در کمپ ناصر حجازی (ماه نوامبر) جشن تولدی که مطمئنا  مدیریت باشگاه برای ساپینتو ترتیب داده بود!؟
در تمام تصاویر این جشن چهره نفراتی که این روزها از آنها قهرمان جعلی می سازند به وضوح مشخص  بود که هیچ اهمیتی نداشت همین  مردمانی که برای کمترین حقوق شهروندی و انسانی  خویش با دژخیمان مبارزه می کنند،چه می آید!؟
همان کارگر ،دانشجو یا کاسبی از پول مالیات ایشان قراردادهای میلیاردی این نسل بی ریشه فوتبال ایران پرداخت می شود!؟
همین آقایان که امروز از آنها سمبل ساخته اند در اردوی تیم اعزامی فدراسیون فوتبال  به جام جهانی قطر در کمپ تیم های ملی برای علیرضا بیراوند تولد گرفتند و گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته است صورت های همدیگر را کیک مال می کردند و فلش عکاسان قهقه های آنها را در روزهای درد و عذاب بخشی از جامعه برای ثبت در تاریخ  ثبت کردند!؟
در جریان رقابتهای جام جهانی قطر ۲۰۲۲ همین آقای گلر  وقتی خبرنگار اینترنشال در میکسذون پرسید نگران دستگیری وریا غفوری نیستی ؟خیلی شیک بدون آن که خم به آبرو بیاورد سر خود را به سمت خبرنگاران رسانه های داخل ایران چرخاند و به سوالات ایشان پاسخ داد،گویی چیزی نشنیده یا در آن چند ثانیه مادرزادی ناشنوا است!؟
البته او تنها نبود و سایر رفقایش از مهدی طارمی ، علیرضا جهانبخش،کریم انصاری فر و حاج صفی هم ژست های سرمستانه شان در مقابل عکاس فیفا وایرال شد،و نکته دردناک آنجا بود که بازیکن حال حاضر فاینورد با ناراحتی و دلخوری عنوان کرد نبایست این تصاویر رسانه ایی میشد و مسئول بخش مدیای فیفا زیر عهد خود زدند !؟
این تازه بخشی از  رفتارهای مشمئز کننده نسل منفعت طلب و بی ریشه فوتبال ایران است،تا مردم این را خوب بدانند که واژه و صفت قهرمان مردمی ،پهلوان را به همین آسانی چوب حراج نزنید!
یادمان باشد در این سرزمین نام و اسطوره هایی بودند و هستند که سنگ مقیاس  ایشان و جماعت سلبریتی دوزاری این روزها تومنی هفتصد هزار متفاوت است!؟
برای اینکه مرتکب اشتباهات متعدد تاریخی که در این سالها به فراوانی رخ داده است،سلاح مطالعه و آگاهی بهترین فاکتور است!؟
زمانی که مردم کشوری آگاه و مسلط  به تاریخ باشند به اسارت گرفتن ایشان کار آسانی نخواهد بود!؟
حرف رسانه ها را صرفا بدلیل داشتن مخاطب میلیونی قطعی ندانید،تا با تحقیق و شناخت در مورد موضوعات (افراد یا جریان سیاسی یا فکری) به شناخت از گذشته و حال ایشان مسلط نشدید همه را سناریوی اتاق فکر بدانید!؟