حزب الله لبنان با جنگ در مقابل اسرائیل به لبنان آسیب می زند نه اسرائیل

0
315

رهبر حزب سیاسی اصلی مسیحیان لبنان، گروه تروریستی شیعه را بخاطر گشایش جبهه-ای علیه اسرائيل در حمایت از متحد خود، حماس، محکوم کرد و گفت بی آنکه کوچکترین لطمه-ای به تهاجم اسرائيل در نوار غزه وارد آورد، به لبنان آسیب زده است.

سمیر گئیگا، از حزب «نیروهای مسیحی لبنانی» گفت حزب الله می-بایست از ناحیه‌ای که در امتداد مرز اسرائيل است عقب-نشینی کند و به جای آن ارتش لبنان در تمامی نقاطی که گروه تروریستی تحت حمایت جمهوری اسلامی موضع دارد، مستقر شود.

سخنان وی همزمان شد با تلاش دیپلماتهای غربی که با نگرانی از احتمال گسترش مناقشهٔ مرزی به جنگی وسیع-تر می-کوشند میانجی تنش-زدایی شوند.

تایمز اسرائیل به نقل از اسوشیتد پرس نوشت؛ گئگا که از مقر به شدت محافظت-شدهٔ خود در روستای کوهستانی معارب در مصاحبه شرکت نموده بود، گفت «هیچ حق ندارد به تنهایی سرنوشت یک کشور و مردمان آن را در دست گیرد.» «حزب الله، دولت لبنان نیست. لبنان دولت دارد و حزب الله در آن دولت نماینده دارد.» حزب الله، علاوه بر بازوی نظامی خود، حزب سیاسی نیز دارد.

گئیگا، که حزب وی بزرگترین بلوک از ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان را در اختیار دارد، خود را در جایگاه رهبر اپوزیسیون علیه حزب الله قرار داده است.