مخالفین اسد تصویر نظامی ایرانی اسیر شده و اقدامات او را در سوریه منتشرکردند

0
569

ائتلاف مخالفان بشار اسد طی یک بیانه، به نحوه فعالیت یک نظامی ایرانی اسیر شده در سوریه و همکاری او با حزب الله لبنان پرداخته و تصویری از او را منتشر کردند.

 جبهه متحد شام، ارتش آزاد سوریه و جبهه جنوب در این بیانیه، گفته اند که از این اسیر ایرانی، در باره اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان، و نقش او در بمب گذاری اخیر در  بازار شهر “المزيريب”، در حومه غربی درعا تحقیق کرده و اطلاعاتی را از  نقش حزب الله لبنان در شاسایی اهداف و مدیریت بمب گذاری ها، ضمن ارتباط مستقیم با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدست آورده اند.

A96E2904F6A26A9810D665947B47BB9A17D74AF11B00762367pimgpsh_fullsize_distr

بر اساس این تحقیقات، عُمده هدف این بمب گذاری ها اماکن عمومی پر جمعیت، مساجد مخصوصاَ در خلال برپایی نماز، بازار ها و پارک ها بوده و پاداش افراد بمب گذار نیز مبلغی بین 100 تا 200 هزار یورو برآورد شده است.
به گزارش رادیو جی بی؛ چهاردهم بهمن، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که مخالفان سوری مایلند که یک نظامی اسیر شده ایرانی را با چند زن در زندانهای بشار اسد مبادله کنند. ابو احمد رهبر گروه جبهه متحد شام، ازجمله گروه های مخالف اسد، مستقر در مناطق همجوار با مرز اردن و سوریه، گفت که در حملات ماه پیش این گروه به مواضع نیرو های بشار اسد در استان درعا، 9 سرباز حکومت بشار اسد کشته و یک نظامی 30 ساله ایرانی اهل  قم، به اسارت در آمده است.
سال گذشته میلادی، 2000 زندانی غیر نظامی بشار اسد، با 48 ایرانی به اسارت گرفته شده توسط مخالفان مبادله شدند. ایران پیشتر، حضور خود را در سوریه تکذیب می کرد، اما پس از انتشار تصاویر و ویدئو های متعدد از حضور و یا مرگ نیرو های ایرانی، حضور خود را در این کشور را برای “مشاوره نظامی و دفاع از اماکن مذهبی شیعیان” در سوریه عنوان می کند.