چگونه یک مانکن جوان روس به دلیل انتقاد از پوتین به طرز وحشتناکی کشته شد، بقلم فرامرز دادرس؛ کارشناس اطلاعات و امنیت

0
501

گرتا ودلر، ۲۳ سال داشت و یک مانکن روس بود ، سال گذشته در فوریه ۲۰۲۱ میلادی یک ماه پس از انتشار یک کلیپ ویدیو از خود که در آن ولادیمیر پوتین را یک بیمار روانی ! نامیده بود بطرز فجیعی کشته شد.

پس از مدتی جسد او را تکه و پاره در یک چمدان کوچک یافتند و پس از ماه ها تحقیق ، امسال دوست پسر مانکن روس او نیز یک جوان ۲۳ ساله ، اقرار کرد که به دلیل اختلافات مالی دوست دختر خود را کشته است.

گرتا ودلر، گفته بود که پوتین دوران کودکی سخت و تحقیر آمیزی را گذرانده است و نمی توانم اعمال او را بیماری روانی یا جامعه ستیزی بنامم.

گرتا ودلر ، گفته بود برای بیماران روانی مهم است که همیشه چیز ها را عمیقاً احساس کنند، بنابراین آنها خطر ، چیز های شدید را دوست دارند.

برملا شدن نحوه کشتار وحشتناک منتقدین پوتین ، یاد آور دوران استالین در اتحاد جماهیر شوروی می باشد.

نحوه کشتار و قصابی کردن منتقدین در روسیه کنونی هشداری است به منتقدین و مخالفین ، که در صورت کوچکترین اعتراضی بطور وحشتناکی از صحنه روزگار محو خواهند شد.

به گفته آژانس خبری روسی تاس و پاول چیکف ، وکیل ، بعد از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ماده قانونی اداری (20.3.3) تغییراتی ایجاد شده و جزای انتقاد ، تبلیغات منفی علیه دولت روسیه بشمار می رود و و تا پانزده سال زندان در نظر گرفته شده است.

کارینا اوسیانیکوا، ژورنالیست ۴۴ ساله روس

تازه ترین قربانی این قانون ، کارینا اوسیانیکوا، ژورنالیست 44 ساله روس است که در یک برنامه تلویزیونی روسیه با بلند کردن یک پلاکارد اعتراض خود را نسبت به اخبار دروغ تلویزیون روسیه درباره تجاوز روسیه به اوکراین ابراز داشت، وی بی‌درنگ بازداشت شد و پس از ساعت ها بازجویی با پرداخت معادل 250 یورو جریمه موقتا آزاد شد و در انتظار محاکمه برای پانزده سال زندان احتمالی و یا محو شدن از صحنه روزگار مانند گرتا ودلر ، مانکن جوان روس می باشد.