بزرگترین خطر در خلیج فارس و خاورمیانه نیروی موشکی جمهوری اسلامی است

0
172

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی «سنتکام» اسرائیل را تشویق کرد تا متحدان خود در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را برای رویارویی با تهدیدهای جمهوری اسلامی، در سیستم پدافندی هوایی خود ادغام کند.

مکنزی سه‌شنبه 15 مارس، گفت جمهوری اسلامی طی پنج تا هفت سال گذشته هزینه زیادی در برنامه موشکی خود بخرج داده و موشک‌های بالستیکی ساخته که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارند. او هشدار داد که برد این موشک‌ها می‌تواند تا شهر تل‌آویو در اسرائیل برسد، اما «هنوز هیچ کدام نمی‌توانند به اروپا برسند.»

ژنرال مک‌کنزی که در جلسه «کمیته سرویس نظامی» سنای آمریکا سخن می‌گفت، ادغام سیستم دفاع هوایی اسرائیل با متحدان منطقه‌ای آن کشور را قدمی بزرگ در افزایش امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه و همکاری کشورهای عرب عضو سنتکام با اسرائیل توصیف کرد.

االعربیه گزارش داد؛ و گفت تمام کشورهای منطقه تحت تهدیدهای جمهوری اسلامی قرار دارند و می‌خواهند که بتوانند در مقابل این تهدیدها از خود دفاع کنند. وی افزود این تهدیدها عمدتا تهدیدهای هوایی است که عامل آن برنامه‌های پهپادی جمهوری اسلامی و موشک‌های بالستیک و کروز این کشور است.

ژنرال مکنزی همچنین در گزارش نوشتاری خود به کمیته سرویس نظامی سنای آمریکا از عضویت اسرائیل در سنتکام که دو سال پیش صورت گرفت، ابراز خرسندی کرده و نوشت: «این انتقال درهای بسیاری را بر «موقعیت‌های راهبردی» ما می‌گشاید تا با هماهنگی بیشتری با شرکای خود در منطقه علیه تهدیدهای امنیتی، از جمله تهدیدهای جمهوری اسلامی، همکاری کنیم.»