نگوئید بدنم، بگوئید وطنم؛ قسمت یازدهم لانۀ گنجشک‌های واجا در آلمان

0
6567

ما چو دادیم دل و دیده به طوفانِ بلا

گو بیا سیلِ غم و خانه ز بنیاد بِبَر

این سلسله نوشتار، اسنادی ست که طی بیست و اندی سال توسط همراهان، همگامان و هم‌اندیشان درونمرزی بدست خبرنامه ملی ایرانیان رسیده است. اسناد حاکی از آنست که نیروهای جمهوری اسلامی سال‌هاست در قالب تاجر، مهاجر، پناهنده و … نفوذ گسترده‌ای در کشورهای اروپایی و بویژه آلمان پیدا نموده و تاکنون هیچ برخورد جدی با آنها صورت نگرفته است.

این افشاگریها و ده ها و صدها دیگر از این دست را باید آنها می نوشتند که بیش از دو سوم عمرشان را در همکاری با جمهوری اسلامی گذاشته بودند. شرافتی که بالیدن به آن حق بلاتر دیدشان است، اما بی نورتر از آنند که بدانند چگونه می توان به شرافت بالید. بی تردید میدانیم این افشاگریها یک تحقیق کامل و همه جانبه در باره سیاست های قدرت پرستانه و جاه طلبانه نیست، اما می تواند که سرآغاز تحرکی برای بمیدان کشیدن مدعیان، تخصص و آگاهیهای که دیگران دارند باشد.

جریان دادگاهها، مدارک ارائه شده و شهادت دروغین نفوذی ها در اپوزیسیون برون مرزی این امر را تقویت و تأئید میکند که همواره جمهوری اسلامی چگونه در تمامی این مسائل دست داشته و دارد. آنچه را که میدانیم آنست که اپوزیسیون خارج نشین هرگز در این سالها با جدیت و دقت حوادث دادگاههای خارج کشور و بویژه در کشور آلمان را پیگری ننموده است. مسئله ای که باید بدان توجه داشت اینست که فعالیت های سازمانهای اطلاعاتی و افراد نفوذی جمهوری اسلامی در خاک آلمان به دلیل تعقیب و مراقبت میتواند خطری جدی برای امنیت داخلی آلمان به همراه داشته باشد.

افراد اطلاعاتی جمهوری اسلامی سالهاست که در تعداد زیادی از موسسات و شرکت های ایرانی فعال در آلمان حضور چشمگیری داشته و بسیاری توسط تیم درون مرزی خبرنامه ملی ایرانیان شناسائی شده اند و نکته ای که شایان ذکر میباشد اینست که چگونه کشور میزبان از حضور این افراد مطلع بوده و سکوت اختیار نموده اند!؟ جاسوسان و خبرچینان هرگز در جریان های ترور ( بطور نمونه ترور میکونوس) و شکایات جعلی که بر علیه فعالان سیاسی صورت گرفته، به طور مشخص مطرح نشده اند!

در پی تماس تلفنی و شکایت در ماه جولای ۲۰۲۲ با پلیس شهر لایپزیگ و اعلام اخطار حضور عوامل جمهوری اسلامی برای حذف فرد آگاه به پایگاه های موشکی در هتل محل اقامت آنزمان همکارمان، به نکته قابل توجهی برخوردیم که به آنها بیشتر خواهیم پرداخت!

کوتاه زمانی پس از ثبت شکایت یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهر هامبورگ به محل اقامت همکار ما مراجعه و بطور دقیق از همکار ما اطلاعات لازم را بدست آورده و به ایشان متذکر می شود که ما ابتدا بایستی تحقیقات کاملی انجام بدهیم و بدون داشتن مدرک قانونی هم نمی‌توانیم کوچک ترین مساعدتی داشته باشیم. پس از چندی همکار دیگر این کارآگاه به هتل آمده و چنین وانمود می نماید که خطری جان همکارمان را در خاک آلمان تهدید نمیکند و خواستار آن می شود که بدون هیچ ناراحتی و نگرانی به محل سکونت خود برگردد!

در ماه نوامبر 2022 دو شکایات دروغین جدیدی چون گروگانگیری و نقشه قتل بر علیه این فرد آگاه توسط افراد نفوذی وابسته به جمهوری اسلامی صورت میگیرد که پس از پیگیری وکیل ما در آلمان و پرداخت هزینه سرسام آور وکیل، دادسانی آلمان حدود دو هفته پیش ( پس از گذشت هفت ماه!) پرونده را مختومه اعلام می نماید. جالب اینکه حتی پلیس کوچکترین احساس مسئولیتی ننموده و کاملا نظاره گر این جریان میباشد!

این برخوردها ما را بر آن داشت که در این هفته نامه ای سفارشی به دفتر آزانس اطلاعات فدرال آلمان ارسال نمائیم و تا ساعاتی دیگر به محتوای آن و چگونگی شکایات خواهیم پرداخت.

ما را با نوشتاری تازه همراه باشید.

در این باره پیشتر نوشتیم