لیدر دست به جیب و سیگار بدست محصول اتاق فکر!؟ بقلم حمید جباری

0
791

فردی که برای دقایقی در پیشگاه اندک افرادی که رو به عنوان یک شخصیت اپوزیسیون پذیرفته‌اند، نمی‌تواند رسم ادب و نزاکت را بجا بیاورد و گوئی در چاله میدان حضور دارد برای افراد سخنرانی می‌کند، شایسته این جایگاه حتی بصورت موقت نیست!؟ در بسیاری از کشورهای غربی و بخصوص اروپا آداب معاشرت حکم می‌کند، زمانی با افراد در حال گفتگو هستید (در هر جایگاه اجتماعی از پرزیدنت تا کارگر خدمات ) به افراد احترام بگذارید! بطور مثال شما اگر در کشور آلمان چنین رفتاری را مشاهده کنید قطعا مخاطب یا مخاطبین صحنه را ترک می‌کنند یا فردی قانونمند باشد کشیده محکم به فرد هتاک مانند اسماعیلیون خواهد زد!؟ حامد اسماعیلیون به عنوان دندان پزشک خودش به بهداشت دهان، دندان هیچ اعتقادی ندارد و در تمام این ماه‌ها بعد از آغاز خیزش مردمی از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ که تصاویرش در تجمعات و همایش‌های اعتراضی در نقاط مختلف دنیا وایرال شد یک نکته در تمام این تصاویر در نگاه اول مخاطب را متحیر می کند!؟

فردی تحصیل کرده که چند سالی هم در کشور پیشرفته با افراد مختلف با ملیت‌های متفاوت معاشرت کرده است،چطور نمی‌داند وقتی در جایگاهی برای گروهی سخنرانی می‌کند یک نخ سیگار دائم لای انگشت و دست دیگر در جیب دارد!؟ تمام فیلم و تصاویر این شخص را مرور کنید در هر رویداد رسمی و غیر رسمی در ملاقات با جاستین تردو که به احترام ایرانیان به تجمع در تورتنو رفته بود و غیره دست در جیب مشغول معاشرت بود! این فرد یا اطرافیانش به او تذکر نمی‌دهند حداقل در انظار عمومی دست از این رفتار زشت کشیده و دقایقی بعد حداقل دور از چشم مردم سیگار بکشد تا جماعتی که در آن محل حضور دارند الگوی منفی در مقابل نبینند و پچ‌پچ کنان بگویند این که دندانپزشک است چپ و راست سیگار دود می کند چه برسد عوام الناس که حالا تحصیلات آکادمیک و آگاهی چندان به عوارض و آسیب های سیگار ندارند!؟

وقتی روی سن در جایگاه لیدر یا سخنران یک دست دو شاخه محبت روشن و دست مخالف در جیب دارد. براستی اتاق فکری که چنین فرد بی پرنسیپ و بی نزاکتی را پرموت کرد تا خیزش مردمی ۱۴۰۱ مردم ایران را به انحراف بکشاند، پیش خودشان تأمل نکردند در عصر دهکده جهانی اطلاعات مردم اهل منطق را نمی‌شود با چنین بنجل هایی فریب داد تا با ساخت این چنین مهره‌های اپوزیسیون وطن پرست تحصیل‌کرده سالم به حاشیه کشیده شود!؟ به عقب بازگردیم، روزهایی که هواپیمای اوکراینی ps752 با اثبات چند موشک سرنگون شد، این شخص حامد اسماعیلیون با چهره‌هایی که هیچ غم و اندوه حقیقی در میمیک چهره‌اش نمایان نبود با انتشار ولاگ در فرودگاه فرانکفورت برای مخاطبین ویدئو اشتراک کرد که خبر دادن همسر و دخترم کشته شدند و باید برای شناسایی به سمت تهران پرواز کنم!؟ حقیقت چهره او از نگاه روانشناسی هیچ غم و اندوه واقعی در آن نمایان نبود!؟ وقتی چنین بلای عظیم بر انسان نازل میشود، تعادل بهره بردن از تلفن و پلتفرم های مجازی کمی دور از ذهن است، مگر اینکه با توجه به سوابق و افکار حامد اسماعیلیون که به فرقه رجوی اعتقاد و ارادت خاص دارد (گاماسیاب ماهی ندارد ) و مانند بسیاری از اعضای این فرقه در زمان ترور یا بمبگذاری قصد کشتار مردم یا حتی دقیق بگوئیم برای پایبندی به اهداف ايدئولوژيک خویش حاضرند عزیزان و اعضای درجه اول خانواده خود را قربانی کنند خیلی ریلکس و در کمال خونسردی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کرد!؟

در دیگر کتاب مهره ساخته اتاق فکر گلوبالیست ها با دکتر داتیس برخورد خواهید کرد که در سطر به سطر آن خودشیفتگی و خود فریبی موج می زند، تا جایی که به مخاطب حس بدی منتقل می شود و گویی تافته جدا بافته است که از کره مریخ پا به زمین نهاده است!؟ چنین شخصیتی سه سال پیش که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی رخ داد و به اتفاق خانواده سایر قربانیان انجمن خانواده قربانیان ps752 را رسمیت دادند (اندکی بعد بسیاری از اعضای انجمن به دلیل تکروی و بهره برداری های فردی چه مالی از بودجه‌های دریافتی چه به عنوان نفر اول بودن) با حامد اسماعیلیون به اختلاف خوردند تا جایی که او مجبور به انصراف شد و نماینده انجمن صحبتهای تندی علیه او در تلویزیون من و تو بر زبان آورد!؟ موضوع پنهان ماندن نام اعضای خانواده برادر پیمان جبلی که در پرواز ۷۵۲ حضور داشتند و درست بعد چند ماه از خیزش مردمی ناگهان خبر پناهندگی برادرزاده رئیس رسانه میلی سرخط تلویزیون‌های لندنی شد و برخی اتفاقات که اگر پازل گونه کنار هم قرار دهیم، شائبه همدستی و مطلع بود اسماعیلیون از این جنایت هولناک قوت بیشتر به خود می‌گیرد!؟ روزهایی اسماعیلیون در کوچه و خیابان بلندگو به دست ابتدا دنبال خونخواهی همسر و دخترش بود و کم کم بعد چند مصاحبه و حق مهمان (دلاری و پوند) و معطوف شدند نگاه‌ها به سمت او دنبال کنندگان پلتفرم‌های مجازی که هر روز صفحات او را دنبال می‌کردند، این امر را به او مشتبه کرد که او می تواند یک رهبر بالقوه برای ایران باشد!؟ نگاهی گذرا به گذشته اسماعیلیون که مجوز کتابش را وزارت ارشاد مهر کرده و بسیاری از دست نوشته‌هایش در مطبوعات ایران انتشار یافته است! حتی بعد از مهاجرت کانادا به اتفاق همسرش چندین بار به ایران سفر کرد و در تمام انتخابات نفر اول در سفارت رژیم برای رأی دادن بوده است!؟

شاید بسیاری ندانند که همسر و دختر حامد اسماعیلیون قبل حادثه هواپیما برای مراسم عروسی اقوام در ایران حضور داشتند و این مسئله بخوبی نشان می‌دهد نامبرده هیچ سابقه سیاسی و حتی زاویه‌ای با رژیم ملاها نداشته و اتفاقا در بازی‌های تیم ملی در تورنمنت‌های جهانی با کیت و پرچم طاعون هندی زاده (خمینی) در غالب مشوقین رسمی سفارت و فدراسیون فوتبال به تشویق مشغول بوده است!؟ براستی چه بر سر اپوزیسیون ایران آوردند؟ روزگاری افراد باشرف، تحصیل کرده و آداب دان مانند فریدون فرخزاد و مانوک خدابخشیان جایشان را یک مشت گدازده بی پرنسیپ بی‌ادب ساخته دست اتاق فکر پر کردند!؟ یقین بدانید اگر آن بزرگمردان در قید حیات بودند، این پاپتی های شارلاتان کاسبان خون مردم که قارچ گونه از سپتامبر ۲۰۲۲ سبز شدند، آن هم به طمع دلارهای نهادهای حقوق بشری و فاند رسانه‌ای اجازه خودنمائی و جولان داشتند؟ افرادی با کمترین وزن و دانش سیاسی برای پر کردن جیب‌های خود و شاید پست و جایگاه فردای سرنگونی رژیم پا به این عرصه گذاشتند!؟ شک نداشته باشید اگر بودجه‌های چند میلیون دلاری نبود، هیچ کدام این افراد با هزینه شخصی یک قدم بر نمی‌داشتند چه رسد خرید بلیط هواپیما رزرو هتل یا هزینه تشریفات تجمعات که فاکتور همه این رخدادها رو نهادهای حقوق بشری پرداخت میکند!؟ واقع بینانه بنگریم با این اپوزیسیون فیک کاسبان خون مردم ایران هستند، رژیم حالا حالا بر سر کار است، زیرا منفعت این جماعت بی هنر دهان گشاد بلعیدن دلارهای مفت است!؟ مثال ساده است فردی که دندانپزشک است سالانه بدون احتساب مالیات خوشبینانه ۲۰۰هزار دلار درآمد دارد، دیگری مدعی نماینده مجلس سوئد است ۱۵۰ هزار کرون دریافتی دارد! حالا شما در نظر بگیرید با محاسبه چهار هفته مرخصی چطور می توانند هرجا تجمع باشد حاضر باشند و آسیبی به موقعیت شغلی ایشان وارد نشود!؟

بدون تردید و با توجه اسناد موجود دریافتی این افراد بابت تجمعات سخنرانی ها، حضور در رسانه و مصاحبه در این کمتر از یک سال چند صدهزار دلار برای مهره درجه دو این قماش درآمد داشته است و نفرات دانه درشت مانند معصومه قمی کلایی علینژاد میلیون دلاری کاسب شدند!؟ به امید روزی اپوزیسیون را با نفرات معتبر وطن پرست تحصیلکرده به براندازی رژیم ببینیم!؟