عضو پارلمان اروپا خطاب به جمهوری اسلامی: رژیم‌تان توهین به هر مسلمان و انسانی دارای وجدان است

0
48

رادوسلاو سیکورسکی عضو پارلمان اروپا از کشور لهستان جمعه 18دسامبر 2020 با تشبیه محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم جمهوری اسلامی به یواخیم فون ریبنتروپ وزیر خارجه آلمان نازی، خطاب به دیپلمات‌های اروپایی گفت: «دفعه بعد که با ظریف که ریبنتروپ لبخند بر لب است، دیدار می‌کنید به خاطر آورید که او چه رژیمی را نمایندگی می‌کند».

سیکورسکی عضو پارلمان اروپا که سابقا وزیر خارجه لهستان بوده است، افزود: «به نمایندگی از دیپلمات‌ها درخواستی دارم از دولت‌هایمان و سیاست خارجه اتحادیه اروپا: دفعه بعد که در آن با ظریف روبرو خواهید شد، بیاد آورید که(او) چه رژیمی را نمایندگی می‌کند».

رادوسلاو سیکورسکی گفت که «این رژیم ادعا می‌کند که جمهوری اسلامی است، اما از قرار معلوم، یکی از سرکوب‌گرترین کشورها در جهان است». برای همین سؤالی دارم از آخوندهای حاکم بر ایران:«چرا به این میزان از سرکوب‌، شکنجه و کشتار علیه مردم‌تان نیاز دارید؟»

این دیپلمات اروپایی خطاب به آخوندهای حاکم بر ایران افزود:« رژیم‌تان توهینی به هر مسلمان پاک و انسان دارای وجدان (آزاده) است».

سیکورسکی خطاب به مسئولان رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران گفت:« ایران را به وضعی کشاندید که الان توافق‌هایی را با چین امضای می‌کنید که بخش‌های انرژی و ساختارهای زیربنایی آن را تحویل می‌دهید. آنها [چینی‌ها] شما را به خاطر حقوق بشر سرزنش نمی‌کنند، اما من مطمئن نیستم که خدا راضی خواهد بود از این‌که شما به ابزار دست رژیم کمونیست تبدیل شده‌اید».

العربیه نوشت؛ سیکورسکی افزود در پایان اظهارتش گفت: «به هر حال، اگر مایل به برقراری روابطی بهتر با ما و کاهش تحریم‌ها هستید، فورا این سرکوب‌ها را متوقف کنید.. آنچه در حق مردم‌تان مرتکب می‌شوید، غیر انسانی است».