همکاری با دولت آمریکا اتهام نیلوفر حامدی و الهه محمدی

0
73

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار زندانی در ایران، با اتهام «همکاری با دولت آمریکا» توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی رو‌به‌رو شدند. این‌ دو روزنامه‌نگار جوان که در سال ۱۴۰۱ خبر کشته‌شدن مهسا امینی و مراسم خاک‌سپاری او را پوشش دادند، پیش‌تر توسط بنیاد نیمن، در دانشگاه هاروارد آمریکا سزاوار جایزه «وجدان و صداقت» شناخته شده‌بودند.

روز چهارشنبه ششم اردیبهشت، سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: اتهام این دو خبرنگار ارتکاب همکاری با دولت «متخاصم» آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

مسعود ستایشی، افزود که پرونده متضمن کیفرخواست قانونی، در پی ابلاغ به این دو خبرنگار، به‌منظور رسیدگی و «صدور رای شرعی و قانونی» به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، ارسال شده‌است.

رادیوفرانسه نوشت؛ او همچنین خبر داد که در جلسه ۲۸ فروردین‌ماه، در پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی، مطالعه مقدماتی صورت گرفت و این دو در همان روز با خانواده‌های خود در «محل دادگاه» ملاقات کردند.

اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در حالی است که تاکنون انتقاداتی بسیار بر پایه «بلاتکلیف ماندن» پرونده این دو خبرنگار، متوجه این نهاد قضایی شده‌بود.