هشدار آمریکا به جمهوری اسلامی برای هرگونه دخالت در جنگ غزه

0
455

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی سخنان خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ در غزه سه‌شنبه، دوم آبان، در نیویورک گفت که راه‌حل دو کشوری به گرداب خشونت‌ پایان می‌دهد.

بلینکن با اشاره به دیدار با همتای چینی خود، گفت: «برای جلوگیری از گسترش جنگ و منع وقوع بحرانی بزرگ در جهان، تلاش می‌کنیم. با همتای چینی خود چگونگی منع گسترش جنگ غزه را بررسی خواهم کرد.»

او ضمن تاکید بر این که «آمریکا خواهان جنگ با جمهوری اسلامی نیست ولی از خود دفاع خواهد کرد»، خطاب به جمهوری اسلامی گفت که جمهوری اسلامی نباید جبهه جدیدی در جنگ غزه بگشاید و ایالات متحده آمادگی دارد به هر گونه دخالت جمهوری اسلامی در جنگ غزه پاسخ دهد.

در ادامه وزیر خارجه ایالات متحده نیز هشدار داد که اگر جمهوری اسلامی یا نیروهای نیابتی آن به پرسنل آمریکایی در هر نقطه‌ای حمله کنند، واشینگتن به سرعت و قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.

العربیه به نقل از رویترز نوشت، بلینکن که با 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل در میان نگرانی‌های بین‌المللی درباره درگیری بین اسرائیل و حماس تحت حمایت جمهوری اسلامی در نوار غزه صحبت می‌کرد، گفت: «حق کشورها در دفاع از خود در برابر تروریسم را تایید می‌کنیم. هیچ ملتی کشتار مردم خود را نمی‌پذیرد. اقداماتی که حماس انجام داده است را نمی‌پذیریم.»

او همچنین بر ضرورت حفاظت از جان غیرنظامیان و تضمین کمک‌رسانی بشردوستانه به غزه نیز تاکید کرد و گفت به هماهنگی با مصر و اسرائیل و سازمان ملل درباره کمک‌رسانی‌ها ادامه می‌دهیم و در این راستا تضمین می‌خواهیم که کمک‌های ارسالی به غزه به دست حماس نرسد.