تسهیل حملات به پایگاه‌های نظامیان آمریکا در منطقه توسط جمهوری اسلامی

0
228

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره حملات به پایگاه‌های کشورش در خاورمیانه همزمان با جنگ گروه حماس با اسرائیل گفت: «جمهوری اسلامی به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد. ما می‌دانیم که آنها از نزدیک رویدادها را زیر نظر دارند و در برخی موارد فعالانه این حملات را تسهیل می‌کنند و دیگران را که به دنبال بهره‌برداری از این مناقشه در راستای منافع‌شان یا منافع جمهوری اسلامی هستند تحریک می‌کنند.»

دستکم پنج حمله پهپادی و راکتی از روز چهارشنبه گذشته تاکنون علیه سه پایگاه نظامیان آمریکا در عراق صورت گرفته است. نظامیان این کشور در سوریه نیز روز دوشنبه هدف حمله قرار گرفتند. به گفته یک مقام عالی‌رتبه ایالات متحده این حمله تلفات و خسارتی در پی نداشت. 

یورونیوز نوشت؛ سخنان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مورد نقش جمهوری اسلامی در حمله به پایگاه‌های نظامیان ایالات متحده در منطقه در حالی بیان می‌شود که نگرانی‌ها از گسترش جنگ در خاورمیانه پس از حملات حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر افزایش یافته است.

واشنگتن برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و حماس را به سود این گروه فلسطینی می‌داند. این در حالی است که درخواست‌های زیادی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه مطرح شده است.