فراخوان حسن نصرالله برای قطع روابط با سوئد به کشور‌های عربی و اسلامی

0
241

 سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی با اشاره به اینکه «ما در سوئد شاهد هتک حرمت قرآن کریم بودیم و آتش زدن پرچم عراق توهین به دولت و مردم است»، تاکید کرد: آنچه شاهد آن بودیم تحریک احساسات مسلمانان بود و واضح است که هرکس قرآن کریم را آتش زده یا به آن هتک حرمت کرده با اجازه دولت سوئد این کار را انجام داده است.

وی اظهار کرد: «هتک حرمت قرآن لطمه به همه مسلمانان است و فقط یک گروه را ناراحت نمی‌کند، مردم حق دارند خشم خود را ابراز کنند.» ما از «مردم عرب و اسلام می‌خواهیم تا از دولت‌هایشان بخواهند سفرای خود را از سوئد خارج و سفرای سوئد را از کشورهایشان اخراج کنند.»

سید نصرالله افزود: من فراخوان ویژه‌ای برای تحصن بعد از نماز جمعه داده‌ام و از دولت لبنان می‌خواهم در اعتراض به هتک حرمت مسلمانان، سفیر سوئد را اخراج کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان مردم را به تجمع مقابل مساجد در حمایت از قرآن طی امروز، جمعه فراخواند و گفت: همه شما را به حمایت از قرآن فرامی‌خوانم و شب هنگام نیز همه شما به مجالس دعوتید، بیایید و یک نسخه از قرآن را در آغوش بگیرید.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما به همه دنیا می‌گوییم این قرآن را با قلب و خون خود حفظ می‌کنیم و این مسؤولیت ماست.

وی درباره هتک حرمت قرآن و تصاویر رهبران نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد اصرار موساد اسرائیل بر فتنه انگیزی وجود دارد و ما نسبت به آن هشدار می‌دهیم. همه ما باید در عراق و جا‌های دیگر مراقب آن باشیم.

وی گفت: آنچه دولت عراق انجام داد سفیر خود را فراخواند و سفیر سوئد را اخراج کرد، بسیار مهم، شجاعانه و عاقلانه بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ایده تحریم کالا‌های سوئد خوب است؛ اما چیزی که سوئد را تکان می‌دهد و همه کشور‌های جهان را سربلند می‌کند کاری است که عراق کرد.

منبع عکس؛ https://8sidor.se/sverige/2023/06/annu-en-koran-brandes/