عفو بین‌الملل خواهان آزادی فوری زندانیان سیاسی ایران شد

0
152

سازمان عفو بین‌الملل آزادی سه شنبه 23 مارس 2021 در رشته توئیتی خطاب به مسئولان نظام جمهوری اسلامی، خواهان «آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی» شد.

در این رشته‌توییت اسامی جمعی از زندانیان آورده شده که تنها به خاطر عقاید و مبارزات مسالمت‌آمیز خود در دفاع از حقوق شهروندی، کارگری، دفاع از حقوق زندانیان یا تنها به خاطر نشر فرهنگ، مدت‌هاست در زندان‌های جمهوری اسلامی اسیر هستند.

در این توییت‌ها اسامی شناخته شده‌ای چون منیره عربشاهی، فعال مدنی مخالف حجاب اجباری، اسماعیل عبدی، مدافع حقوق معلمان و فاطمه داوند، از معترضان آبان 98 مشاهده می‌شوند.

در فهرست عفو بین‌الملل نام‌هایی چون محمدعلی عموری، از فعالان فرهنگى اهوازى نیز دیده می‌شود که سالیان متمادی است به خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز زندانی است.

سازمان عفو بین الملل از سهیل عربی کنشگر شناخته شده و مدافع «حق آزادی بیان» و صبا کردافشاری، مدافع حقوق زنان نیز یاد کرده که نوروز را به دور از خانواده‌‌هایشان در زندان سپری می‌کنند.

العربیه نوشت؛ در توئیت سازمان عفو بین الملل در ارتباط با آتنا دائمی، مدافع حقوق بشر که ششمین نوروز خود را در زندان سپری می‌کند، آمده است: «رفتار بی‌رحمانه مقامات جمهوری اسلامی با آتنا دائمی، نمونه‌ای تلخ از سرکوب افرادی است که برای تحقق ایرانی خالی از بی‌عدالتی فعالیت می‌کنند.»