“مصادره املاک” در سوریه توسط نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی

0
219

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، شبه‌نظامیان مورد حمایت سپاه پاسداران در دیرالزور چندین خانه و مغازه مخالفان رژیم اسد را مصادره کرده‌اند. گروه «ابوالفضل العباس» هم یک پمپ‌بنزین را “تصرف کرده است.”   

روز سه‌شنبه، سوم فروردین (۲۳ مارس) دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن به نقل از «منابع موثق» گزارش داد که نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی در المیادین، واقع در شرق استان دیرالزور دست‌کم ۱۰ خانه مسکونی و ۳۰ مغازه را مصادره کرده‌اند. 

به گفته این گروه حقوق بشری، آنها خود را محق می‌دانند چون املاک مصادره‌شده متعلق به مخالفان رژیم بشار اسد است. 

در این گزارش آمده است که برخی از خانه‌ها و مغازه‌های مصادره‌شده در حال حاضر به مقر نظامی تبدیل شده‌اند و برخی نیز به «تیپ ال شیخ» واگذار شده‌اند که اجاره آنها را فرماندهان این «تیپ» دریافت می‌کنند. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشت، در تاریخ ۱۳ مارس نیز شبه‌نظامیان «تیپ ابوالفضل العباس» که مورد حمایت سپاه پاسداران هستند پمپ بنزین القلعه در منطقه البلعوم در حومه شهر المیادین را تصرف کرده‌اند. 

خرید املاک و مستغلات «به‌نفع جمهوری اسلامی»

در ادامه گزارش آمده است که صاحبان پمپ بنزین به عدنان السعود، فرمانده این گروه، شکایت کرده‌اند اما او گفته است که پمپ بنزین اجاره شده و اجاره آن را بعداً پرداخت خواهد کرد. 

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، عدنان السعود در شهر المیادین در یک سبزی‌فروشی و یک نانوایی کار می‌کرده و با ورود داعش از شهر گریخته است. او پس از آن که نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی منطقه را تصرف كردند، به المیادین بازگشته و با حمایت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی گروه «ابوالفضل العباس» را تشکیل داده است. 

«منابع معتبر» به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته‌اند که عدنان السعود نقش بسزایی در خرید املاک و مستغلات در منطقه المیادین «به نفع جمهوری اسلامی» دارد.

 دویچه وله نوشت؛ گفته می‌شود که این گروه از شیعیان بومی، پناهندگان شیعه و جنگجویان داوطلب خارجی به‌ویژه عراقی تشکیل شده است.