عدم اطلاع کره جنوبی از انتقال وجوه مسدود شده جمهوری اسلامی در ازای آزادی زندانیان آمریکایی

0
556

وزارت خارجه کره جنوبی در نخستین واکنش خود به خبر آزادی زندانیان آمریکایی در ایران به ازای انتقال شش میلیارد دلار از وجوه مسدود شده این کشور در کره جنوبی، ابراز امیدواری کرد که این موضوع به‌صورت دوستانه برطرف شود.

این وزارتخانه اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ممکن است پنج شهروند آمریکایی بازداشت شده را به‌عنوان بخشی از قراردادی که بر اساس آن شش میلیارد دلار از سرمایه‌های مسدود شده جمهوری اسلامی در کره جنوبی آزاد کند ندارد.

وزارت خارجه کره جنوبی افزود: «دولت ما از نزدیک با کشورهای درگیر مانند ایالات متحده و جمهوری اسلامی برای حل موضوع وجوه مسدود شده رایزنی کرده است و امیدواریم این موضوع به‌صورت دوستانه حل شود.»

پنج تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران بنا به تایید خانواده‌های آنها و نیز مقامات کاخ سفید از زندان‌ خارج شده و تحت حصر خانگی قرار گرفته‌اند.

در همین راستا گفته شده است که سه زندانی ایرانی-آمریکایی به نام‌های سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و همچنین ۲ زندانی دیگر که نامشان فاش نشده زندان اوین تهران را ترک کرده‌اند.

زورونیوز نوشت؛ هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل شامگاه پنجشنبه خبر آزادی این افراد از زندان و قرار گرفتن آنها در حصر خانگی را تایید کرد.

پنج تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران بنا به تایید خانواده‌های آنها و نیز مقامات کاخ سفید از زندان‌ خارج شده و تحت حصر خانگی قرار گرفته‌اند.

به گفته وکیل یکی از زندانیان، چهار نفر از بازداشت شدگان پنجشنبه به هتلی منقل شدند و در آنجا تحت نظر نیروی انتظامی قرار خواند داشت.

معاون سیاسی رئیس جمهوری ایران  در واکنش به این توافق اعلام کرد که زندانیان آمریکایی پس از انتقال وجوه مسدود شده در کره‌جنوبی آزاد خواهند شد.