ادامه اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی توسط آمریکا

0
589

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی گفت که ایالات متحده اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را ادامه می‌دهد و جمهوری اسلامی شاهد هیچ کاهشی در سطح تحریم‌ها به ازای آزادی پنج آمریکایی زندانی در ایران نخواهد بود.

بلینکن، پنج‌شنبه، 19 مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آزادسازی اموال مسدودشده جمهوری اسلامی در ازای آزادی زندانیان آمریکایی تاکید کرد: «کاهشی در تحریم‌های جمهوری اسلامی اتفاق نخواهد افتاد.»

منابع «العربیه» در واشینگتن فاش کردند که توافق جدید میان دولت بایدن و جمهوری اسلامی پیرامون آزادی پنج گروگان آمریکایی، در ازای آزادسازی 10 میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه‌شده جمهوری اسلامی از جمله 6 میلیارد دلار در کره جنوبی و 4 میلیارد در عراق و ژاپن است.

بنا به گفته خانواده یک زندانی آمریکایی در ایران، جمهوری اسلامی روز گذشته پنج آمریکایی (4 مرد و یک زن) را از زندان به حبس خانگی انتقال داد.

این توافق انتقاد شدید رهبران جمهوری‌خواه را در پی داشت.

العربیه نوشت؛ در همین رابطه، تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه گفت: «با این که همواره خواهان آزادی گروگان‌های آمریکایی در ایران هستیم، اما پرداخت باج 6 میلیارد دلاری بایدن به جمهوری اسلامی تنها به گستاخ‌شدن آیت‌الله‌ها برای ادامه سیاست گروگان‌گیری منجر می شود و این پول‌ها برای حمله به کشورمان، حمایت از تروریسم و پشتیبانی تسلیحاتی از روسیه هزینه خواهد شد.»

او افزود، این چرخه ادامه خواهد یافت مگر این که بایدن با قاطعیت به رفتارهای جمهوری اسلامی پاسخ دهد.