عادل الجبير: جنايت‌هاى رژیم جمهوری اسلامی در منطقه بی حد و حصر است

0
255

عادل الجبیر وزیر مشاور سعودی در امور خارجه بامداد روز یکشنبه 19 ماه مه در مصاحبه‌ای با جمعی از خبرنگاران گفت، با اشاره به سابقه جمهوری اسلامی در اقدامات تروریستی در کشورهای عربی از جمله دست داشتن در انفجارات «الخبر» در سعودی در دهه هشتاد و همچنین فرستادن مواد منفجر با زائران و تلاش برای برهم زدن مراسم حج و نیز دادن موشک‌های بالستیک به حوثی‌ها برای هدف قرار دادن سعودی گفت، جنایت‌های رژیم جمهوری اسلامی در منطقه بی حد و حصر است.

الجبیر گفت:«سعودی همواره خواستار صلح، ثبات و آرامش در منطقه بوده و است سعودی خواستار جنگ نیست اما در عین حال به هر گونه تعدی با قدرت و با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

الجبیر گفت، سعودی خواهان استقرار و ثبات و صلح در منطقه است و کشورهای خلیج نیر خواهان استقرار و صلح و ثبات هستند.

او افزود:«همه کشورهای همکاری خلیج بدون استثناء برای ثبات و امنیت منطقه با ایالات متحده آمریکا همکاری می‌کنند.

الجبیر گفت، جمهوری اسلامی تاکنون دست به اقدامات تروریستی گسترده‌ای در کشورهای عربی منطقه خلیج زده است.

وزیر مشاور در امور خارجه سعودی اظهار داشت:«ما خواهان جنگ نیستیم اما به جمهوری اسلامی اجازه نخواهیم داد که علیه ما دست به اقدامات خصمانه بزند.

الجبیر در پایان مصاحبه خود گفت:«امیدوارم که جمهوری اسلامی به حکمت و عقلانیت روی آورد تا مانع وقوع جنگ در منطقه شود.

به گزارش العربیه؛ الجبیر در باره قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت :« قرار دادن سپاه در لیست گروههای تروریستی باید از 20 سال پیش انجام می شد این نهاد دست به ترورهای متعددی در خارج از قلمرو جمهوری اسلامی زده و از گروههای تروریستی به طور مستقیم حمایت می‌کندبنابرین یگ گروه شبه نظامی تروریستی است».