جمهوری اسلامی به پرسش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ نداده است

0
179

بر اساس تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی هنوز به پرسش‌ها درباره ابعاد نظامی احتمالی فعالیت‌های هسته‌ای خود پاسخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سه ماهه اخیر خود نوشت که جمهوری اسلامی هیچ توضیحی درباره ٢ نکته‌ای که قول داده بود به آنها پاسخ بدهد، ارائه نکرده است.

همزمان با مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی که در جریان است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به طور جداگانه از تهران می خواهد تا به اتهاماتی که در زمینه تحقیقات و فعالیت های پیشین جمهوری اسلامی برای دستیابی به بمب اتمی مطرح است پاسخ دهد.

جمهوری اسلامی این اتهامات را رد می کند و می گوید که این اتهامات بر اساس اطلاعات غلط مطرح شده است، اما علی رغم اینکه جمهوری اسلامی متعهد شده بود که درباره ٢موضوع خاص تا قبل از ٢٥ اوت گذشته پاسخ دهد، هنوز از ارائه توضیحات لازم در این زمینه خودداری کرده است.

امروز یک مقام بلندپایه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نزدیک به پرونده جمهوری اسلامی به خبرگزاری فرانسه گفت: «پیشرفت‌ها، اگر بتوانیم از پیشرفتی حرف بزنیم، در این مرحله بسیار کند است.»

یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس که در همین باره در روز ٧ فوریه با جواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ملاقات کرده بود، قرار است که هفته آینده با عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی دیدار کند.

گزارش سه ماهه جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی منتشر شده که قرار است وزرای امورخارجه آمریکا و ایران بار دیگر در روزهای ٢٢ و ٢٣ فوریه/٣ و ٤ اسفند در ژنو با یکدیگر ملاقات و درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت‌وگو کنند.