تکذیب دست‌یابی به توافق هسته‌ای موقت با جمهوری اسلامی

0
223

برخلاف تاکید جمهوری اسلامی مبنی بر انجام مذاکرات غیر‌مستقیم با واشینگتن، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اما به‌طور کامل دست‌یابی به توافق هسته‌ای موقت با جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

سه‌شنبه 23 خرداد از جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نقل کرد که گفته:«شایعات درباره توافق هسته‌ای- موقت یا غیر از آن- دروغ و گمراه‌کننده است».

کربی در ادامه گفت:«سیاست ما در قبال جمهوری اسلامی همچنان بر مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی از طریق اعمال فشارهای سیاسی و هماهنگی تنگاتنگ با متحدان و کاستن از تنش‌ها در منطقه استوار است».

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز افزود:«این رویکرد همچنین شامل تضمین همیشگی عدم دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای می‌شود که برای این منظور ما از نزدیک فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی را زیر‌نظر گرفته و همه ابزارهای لازم برای تضمین تحقق چنین هدفی را به‌کار خواهیم گرفت».

العربیه به نقل از آکسیوس نوشت؛ تکذیب مقام آمریکایی درباره شایعه دست‌یابی به توافق هسته‌ای موقت با جمهوری اسلامی در حالی مطرح شد که پیش از آن ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته، دوشنبه، تداوم مذاکرات غیر‌مستقیم بین دو کشور را تایید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره گزارش‌های خبری حاکی از حصول پیشرفت در مذاکرات بین جمهوری اسلامی و آمریکا، گفت که مذاکرات جاری در مسقط «سری نیست».