برای تهدیدهای شرورانه جمهوری اسلامی بریتانیا متعهد به مقابله است

0
233

به دنبال اعتراضات عمومی و سیاسی درباره «مرکز اسلامی انگلیس»، که نهادی وابسته به بیت رهبری جمهوری اسلامی در شمال غربی لندن است، دولت بریتانیا متعهد شد با «تهدیدهای شرورانه» جمهوری اسلامی مقابله کند.

پس از افشاگری‌ها مبنی بر اینکه برخی روحانیون تحت حمایت این مرکز خواستار سرنگونی دموکراسی‌های غربی شده‌اند، چندین نماینده پارلمان بریتانیا خواستار تعطیلی مرکز اسلامی انگلیس شدند.

در جریان یک مناظره پارلمانی که روز دوشنبه برگزار شد، نمایندگان نگرانی‌های خود درباره ارتباط آشکار این مرکز با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را اعلام کردند و از دولت بریتانیا خواستند تا سپاه را سازمانی تروریستی اعلام کرده و مرکز اسلامی را تعطیل کند.

استیون کرب، نماینده حزب محافظه‌کار، گفت: «این مرکز نمود تلاش سیستماتیک جمهوری اسلامی برای استفاده از هر جای پایی در حیات ملی ما به منظور اشاعه تئوری‌های توطئه، افراط‌گرایی و رادیکالیسم است.»

آلیسیا کرنز، رئیس کمیته امور خارجه مجلس عوام، نیز گفت وابستگان سپاه پاسداران در بریتانیا مشغول «ساکت کردن منتقدان، نفرت‌انگیزی، تجلیل از تروریست‌ها، و عضوگیری برای یک رژیم تروریستی» بوده‌اند.

العربیه به نقل از روزنامه ساندی تایمز نوشت، تام توگندات، وزیر امنیت بریتانیا، در پاسخ به درخواست چهار نماینده پارلمان مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، گفت آنها کاملاً حق دارند نگران مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی در بریتانیا باشند.

او گفت فعالیت دولت برای مقابله با تهدید جمهوری اسلامی طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است، و خاطرنشان کرد مرکز اسلامی انگلیس یک مورد منفرد نیست، و کار سپاه برای خرابکاری در بریتانیا به سازمان‌های پوششی مثل آن محدود نمی‌شود.

توگندات تاکید کرد: «دولت در حال برنامه‌ریزی برای مبارزه با این تهدید شرورانه است که یک کشور [ایران] را به انقیاد درآورده و اکنون کشور ما را تهدید می‌کند. این دولت مطلقاً اجازه نخواهد داد که این تهدیدها عملی شود، و در مقابل هرگونه تهدیدی علیه این کشور [بریتانیا] قویا ایستادگی خواهد کرد».