ایران بعد از ۷ سال جهانی شد

0
229

شاگردان مانوئل در دومین دیدار مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا به برتری رسیدند تا صعودشان به مسابقات جهانی قطعی شود.

تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود از مرحله اصلی مسابقات قهرمانی آسیا عربستان مقابل کویت به میدان رفت و این بازی سرنوشت‌ساز با نتیجه ۲۷ بر ۲۶ به سود ایران به پایان رسید تا با کسب ۴ پیروزی پیاپی، هندبال ایران سهمیه حضور در مسابقات جهانی 2023  در لهستان و سوئد را بدست آورد.

ایران برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ به میزبانی قطر راهی مسابقات جهانی شده بود و این برای دومین بار است که هندبال ایران جهانی می شود.

این مسابقه در شهر دمام عربستان برگزار شد. دیدار بعدی ایران روز چهارشنبه ۶ بهمن مقابل بحرین انجام خواهد شد. 

نیمه اول:

محمد سیاوشی در نیمه اول درون دروازه قرار داشت.

گل اول این بازی توسط ایران و در دقیقه اول بازی به ثمر رسید. در دقیقه ۱۱ کویت بازی را به تساوی ۴ بر ۴ رساند اما بلافاصله در دقیقه ۱۲ ایران پیشی گرفت. در دقیقه ۱۶ کویت یک تعلیق ۲ دقیقه ای گرفت. ایران در دقیقه ۱۸ اختلاف را به دو گل رساند. بازی در دقیقه ۲۸ همچنان با تساوی ۹ پیگیری شد. حیدر پور با گل در دقیقه ۳۰ گل برتری را به ثمر رساند اما بلافاصله تیم کویت گل یازدهم را به ثمر رساند تا نیمه اول این بازی با نتیجه ۱۱ بر ۱۱ به پایان رسد. 

افشین صادقی یک گل، یونس آثاری دو گل، اورعی یک گل، حسین جهانی ۳ گل، سجاد استکی یک گل، مجتبی حیدرپور یک گل و پویا نوروزی‌نژاد یک گل بخشی از گلزنان ایران در نیمه اول بودند. 

نیمه دوم:

محمدسیاوشی در نیمه دوم نیز درون دروازه ایستاد. 

تیم کویت اولین گل این دیدار را در دقیقه اول به ثمر رساند. دومین گل بازی هم توسط کویت در دقیقه ۲ به ثبت رسید تا کویت پیشی بگیرد. در دقیقه ۳ روی حسین جهانی خطا شد و سجاد استکی ضربه پنالتی را زد اما گل نشد. مجتبی حیدرپور در دقیقه چهارم اولین گل را در این نیمه زد. سجاد استکی در دقیقه ۶ بازی پرتاب تک به تک را گل کرد تا بازی به تساوی برسد اما تیم کویت در دقیقه ۷ گل برتری را به ثمر رساند. در دقیقه ۸ باز هم پنالتی به ایران رسید که یونس آثاری توانست پرتاب پنالتی را گل کند. پویا در دقیقه ۸ توانست با گل تک به تک تیم ایران را به برتری برساند.

در دقیقه ۹ بازی مجددا بازی به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رسید. کویت گل برتری را زد اما یونس آثاری در دقیقه ۱۱ گل تساوی را به ثمر رساند. پرتاب پنالتی کویت در دقیقه ۱۲ گل شد. در دقیقه ۱۴ مجتبی حیدرپور روی بازیکن کویت خطا کرد و دو دقیقه اخراج شد. در دقیقه ۱۸ ایران دو گل از کویت عقب ماند. احسان ابویی و مجتبی حیدرپور با گلزنی سبب تساوی در دقیقه ۱۹ شدند. در دقیقه ۲۵ کویتی ها یک تعلیق دو دقیقه ای گرفتند. تا دقیقه ۲۶ بازی با تساوی ۲۴ دنبال شد. پویا در دقیقه ۲۷ تعلیق دو دقیقه ای گرفت. ایران در دقیقه ۲۷ با گل کاظمی به برتری رسید اما کویت توانست مجددا بازی را به تساوی برساند. ایران در دقیقه ۲۹ با گل آثاری باز هم به برتری رسید و در نهایت ۲۷ بر ۲۶ پیروز این دیدار حساس شد.

مجتبی حیدرپور ۲ گل، سجاد استکی ۳ گل، یونس آثاری ۴ گل، پویا نوروزی نژاد یک گل، اورعی یک گل، احسان ابویی یک گل، محمدرضا کاظمی ۳ گل، گلزنان ایران در نیمه دوم بود.

رسانه‌های ورزشی نوشتند؛ تیم ملی هندبال ایران در مرحله گروهی این مسابقات با هند، استرالیا و عربستان همگروه بود که با برد مقابل همه حریفانش به عنوان سرگروه به مرحله اصلی راه یافت. شاگردان مانوئل در مرحله اصلی با عراق، کویت و بحرین همگروه هستند. ملی‌پوشان ایران باید چهارشنبه ۶ بهمن از ساعت ۱۶:۳۰ مقابل تیم ملی بحرین به میدان بروند.

امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، محمد کیانی، محمد علی قاسمی، یاسین کبیریان‌جو، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، شهاب صادق‌زاده، حسین جهانی، جلال کیانی، پویا نوروزی نژاد، افشین صادقی، محمدرضا اورعی و احسان ابویی نفرات اعزامی به این مسابقات هستند. 

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.

بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان لهستان ۲۰۲۳ از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه در حال برگزاری است. پنج تیم اول این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان لهستان را کسب خواهند کرد. تیم ملی ژاپن به دلیل ابتلای برخی بازیکنانش به امیکرون از حضور در این مسابقات انصراف داد.