تحریم محمد علی حسینی و شرکتهای مرتبط به برنامه‌های موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی

0
198

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا نام یک فرد و چند نهاد جمهوری اسلامی دیگر که نقش کلیدی در پشتیبانی از برنامه‌های توسعه و گسترش ساخت موشک‌های بالستیک این کشور دارند را به فهرست تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی افزود.

بر اساس بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) که 30 مارس منتشر شده، فرد اضافه شده به لیست تحریم‌ها، «محمد علی حسینی» نام دارد که از طریق شبکه‌ای از شرکت‌های زیرنظر او با مرکز تحقیقات و توسعه سپاه پاسداران و جهاد خودکفایی جمهوری اسلامی مرتبط است.

بر اساس همین بیانیه، شرکت‌های «جستار صنعت دلیجان»، شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر(مرتبط با مجتمع صنایع شیمیایی پارچین)، گروه صنعتی سایه‌بان (مرتبط با محمدعلی حسینی)، شرکت سینا کامپوزیت دلیجان (مرتبط با سپاه پاسداران و جهاد خودکفایی) نیز به فهرست تحریم‌های آمریکا علیه نهادهای جمهوری اسلامی اضافه شدند.

این نهاد‌های تحریم شده با پروژه‌های تحقیقات و توسعه برنامه‌های موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی مرتبط هستند.

العربیه نوشت؛ همچنین دیگر نهادهایی که نقش واسطه‌ را برای وارد کردن قطعات مورد استفاده در برنامه‌های موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایفا می‌کنند نیز توسط وزارت خزانه آمریکا تحریم شدند.

بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه این تحریم‌ها پس از آن اعمال می‌شود که شهر اربیل عراق در 13 مارس هدف حمله موشکی جمهوری اسلامی قرار گرفته و در 25 مارس نیز حمله به تاسیسات نفت آرامکو سعودی توسط حوثی‌ها و با پشتیبانی جمهوری اسلامی صورت گرفت.

همچنین آمده است که این تحریم‌های آمریکایی در واکنش به دیگر حملات موشکی گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی علیه سعودی و امارات و هشداری است نسبت به این‌که توسعه و گسترش ساخت انبوه موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی تهدیدهای فزاینده‌ای علیه امنیت بین‌المللی به همراه دارد.