حذف حساب‌های کاربری «دروغین» شامل حساب اخوان‌المسلمین در 8 کشور از سوی فیسبوک

0
134

فیسبوک 6 نوامبر اعلام کرد که 7 شبکه جدا از هم حساب‌های کاربری و پیج‌های فیک موجود در این پلاتفورم را که در ایران، افغانستان، مصر، ترکیه، میانمار، مراکش، گرجستان و اوکراین فعال بودند، به دلیل رفتار دروغین هماهنگ میان آنها، بکلی مسدود کرد.

فیسبوک اعلام کرد که این اقدام در چارچوب گزارش ماهانه در مورد «رفتار دروغین هماهنگ‌شده» قرار دارد که در آن از بسته‌شدن نزدیک به 8 هزار پیج دست اندر کار کمپین‌های گمراه‌کننده در ماه اکتبر در جهان خبر داده شده است.

بسیاری از شبکه‌های بسته شده از سوی فیسبوک در کار کمپین‌های سیاسی گمراه‌کننده با استفاده از حساب‌های فیک کاربری علیه توده‌ها در داخل و خارج بودند.

به گفته فیسبوک، افرادی در ارتباط با گروه اخوان‌المسلمین مصر که گردانندگی گروه‌هایی در خاورمیانه را بر عهده دارند، راه اندازی یکی از شبکه حساب‌های کاربری و پیج‌های فیسبوک در مصر، ترکیه و مراکش را مدیریت می‌کنند که پیج‌های کشورهای منطقه را با محتوای مرتبط با تروریسم هدف قرار داده اند.

فیسبوک دو شبکه «دروغین» را در گرجستان شناسایی کرد که محتوایی سیاسی را نشر می‌دهند که به گفته این شرکت، یکی آز آنها از سوی افرادی مرتبط با دو حزب سیاسی، گردانندگی می‌شود.

این غول شبکه‌های اجتماعی فاش ساخت که شرکت‌های روابط عمومی در اوکراین و میانمار در کار کمپین‌های گمراه‌ کننده مشابهی به نیابت از سوی احزاب سیاسی بودند.

العربیه نوشت؛ فیسبوک این نوع از حساب‌های کاربری را مورد پیگرد قرار داده که این اقدام بعد از انتقادات شدید از این شرکت در خصوص عدم ایجاد ابزارهای کارآمد برای مبارزه با محتوای افراطی و فعالیت‌های تبلیغاتی گمراه کننده است.