جان بولتون: تحریم ظریف در راستای کمپین فشارحداکثری پرزیدنت ترامپ است

0
203

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی در توئیتر گفت: کمپین فشار حداکثری پرزیدنت ترامپ برای مقابله بانیات بدخواهانه جمهوری اسلامی با تحریم «وزیر خارجه ظریف» ادامه پیدا می‌کند.

آقای بولتون در این پیام که روز جمعه یازدهم مرداد منتشر شد، می‌گوید ایالات متحده، مقامات رسمی رژیم فاسد و شریر جمهوری اسلامی را تحمل نمی کند که کارشان گسترش اطلاعات نادرست، حمایت از تروریسم و آزار و اذیت ایرانی‌های بیگناه است.

ایالات متحده آمریکا هفته پیش با قراردادن محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌ها تاکید کرد که وی را بخشی از مافیای وابسته به رهبر این رژیم می داند و مقامی صالح برای گفتگو نمی شناسد.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در جمع گروهی از هواداران خود گفت که جمهوری اسلامی به شدت خواهان مذاکره برای رسیدن به یک توافق است.

پرزیدنت ترامپ شامگاه پنجشنبه به وقت آمریکا در سخنانی در یک گردهمایی انتخاباتی در سینسیناتی ایالت اوهایو به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: برای تامین امنیت شهروندان آمریکا از آن «توافق وحشتناک» خارج شدم.

وی با انتقاد از این که دولت قبل یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد به مقامات جمهوری اسلامی داده است گفت: به یاد داشته باشید که ایران اکنون یک کشور کاملا متفاوت از آن است که دو سال و نیم پیش بود.

به گزارش صدای آمریکا؛ پرزیدنت ترامپ افزود، «وقتی من کارم را آغاز کردم، جمهوری اسلامی همه جا حضور داشت، در چهارده تا هجده نقطه مختلف درگیری حضور داشت. اما حالا آنها فقط می‌خواهند، بدجوری می‌خواهند، برای توافق مذاکره کنند؛» او بعد دو بار نام جمهوری اسلامی را تکرار کرد.