سپاه پاسداران جمهوری اسلامی یک تانکر نفتی خارجی را در خلیج فارس توقیف کرد

0
240

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از توقیف یک تانکر خارجی حاوی ۷۰۰ هزار لیتر سوخت در آبهای خلیج فارس خبر داد.

رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با اعلام این خبر گفت که این تانکر در حال قاچاق سوخت از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس بود که با هماهنگی و حکم مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد.

به گفته این فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، هفت خدمه این تانکر که جملگی تبعه خارجی بودند، دستگیر شدند.

آقای زیراهی خاطرنشان کرد که توقیف این تانکر شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد ساعت ۲۱و ۳۰ دقیقه توسط نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انجام شده است.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی سه هفته پیش نیز کشتی ریاح حامل پرچم پاناما را به اتهام حمل ۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس توقیف کرد. دو هفته پیش نیز یک کشتی تحت پرچم بریتانیا به نام «استینا ایمپرو» و به اتهام نقض مقررات بین‌المللی دریانوردی از سوی جمهوری اسلامی متوقف شد.

به گزارش یورونیوز؛ این توقیف‌ها پس از آن آغاز شد که یک ابرنفتکش جمهوری اسلامی در جبل‌الطارق به اتهام نقض تحریم صدور نفت به سوریه توقیف شد. پس از آن مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی، بریتانیا را به اقدام متقابل تهدید کردند.