ایران توقف جمع آوری سانتریفیوژهایش را تکذیب کرد

0
195

سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار بیانیه ای تلویحاً خبر توقف جمع آوری سانتریفیوژهای تأسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز و فردو را تکذیب کرد و رسانه های جمهوری اسلامی ایران را به رعایت اخلاق و انتشار صحیح اخبار مربوط به فعالیت های این سازمان فراخواند.
سازمان انرژی اتمی ایران در این بیانیه آورده است که رسانه های جمهوری اسلامی دیروز سه شنبه به نادرست از قول دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نوشتند که در پی برخی تذکرها به سازمان انرژی اتمی ایران جمع آوری سانتریفیوژها در تأسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز و فردو متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتشار این خبر که به منزلۀ نقض توافق اتمی توسط ایران است، واکنش سریع سازمان انرژی اتمی ایران را برانگیخت به طوری که این سازمان امروز با انتشار بیانیه ای خبر نسبت داده شده به علی شمخانی را تکذیب کرد و از رسانه های جمهوری اسلامی ایران خواست که برای جلوگیری از “تشویش افکار عمومی” پیش از انتشار اخبار مربوط به فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران نسبت به صحت و سقم آنها از طریق روابط عمومی این سازمان اطمینان حاصل کنند.

سازمان انرژی اتمی در بیانیه اش تصریح کرده است که در پی اعتراض این سازمان به خبر کذب توقف جمع آوری سانتریفیوژها در تأسیسات نطنز و فردو، سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز از دیشب سه شنبه پخش این خبر را متوقف کرد.

بیست نمایندۀ مجلس شورای اسلامی هفتۀ گذشته با انتشار بیانیه ای جمع آوری سانتریفیوژهای تأسیسات نطنز و فردو را اقدامی عجولانه و مغایر با رهنمودهای خامنه ای دانستند و خواستار توقف فوری آن شدند. در پی این تذکر رسانه های ایران به نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارش دادند که در نتیجۀ این قبیل تذکرها جمع آوری سانتریفیوژهای تأسیسات نطنز و فردو نیز متوقف شده است.