فیلمساز داعش در حمله هوایی ارتش عراق کشته شد

0
197

تیم «الصقور» در سازمان اطلاعات وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حمله ای هوایی به استان الانبار، ده ها تن از داعش کشته شدند. «ابو محمد السوری» ملقب به «ابی سمره» کارشناس فیلم سازی داعش و «ابو اسامه الامریکی» که فیلمبردار فیلم های مستند این گروه، از جمله این کشته شدگان هستند.

به گزارش العربیه بنا بر بیانیه وزارت کشور عراق، در این حمله، شماری از فرماندهان داعش که تابعیت های مختلف دارند کشته شدند. این حمله یک تجمع شبه نظامیان را در شهر قائم در بخش فلوجه را هدف قرار داد که «گزارش های این تجمع با عملیات پیچیده اطلاعاتی به دست آمده بود.»

این دومین ضربه به داعش در عملیاتی است که «مصطفی الصبیحاوی» نام گرفته است؛ سربازی عراقی که  داعش او را دستگیر کرده و با وجود مجروح بودن، بالای پل فلوجه به دار آویختند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: «حمله هوایی توسط جنگنده های عراقی صورت گرفت که پایگاه معروف به T2 وابسته به شبه نظامیان خارجی را بمباران کردند. این حمله به کشته شدن 28 تروریست و زخمی شدن شمار زیادی از آن ها انجامید.»

این بیانیه تاکید کرده است: «ابو محمد السوری ملقب به ابی سمره کارشناس فیلم سازی داعش، ابو اسامه الامریکی فیلمبردار فیلم های مستند گروه، ابو حارث الشامی، ابو عائشه الانصاری کارشناس بمب سازی، ابو سیف الجزراوی دارای تابعیت مغرب، ابو حسین السلیمانی مسئول دیوان زکات و عبداللطیف جمعه المحمدی مسئول ایستگاه های انتحاری در فلوجه، از جمله کشته شدگان هستند.»