پرونده جیسون رضاییان پس از شش ماه بازداشت موقت به دادگاه انقلاب ارسال شد

0
244

دادستان تهران روز ۲۴ دی ماه خبر داد که پرونده جیسون رضاییان، روزنامه نگار ایرانی- آمریکایی که بیش از ۱۷۰ روز در بازداشت موقت به سر می برد سرانجام با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است. با این حال دادستان تهران در خصوص اتهام این روزنامه نگار در کیفرخواست اطلاعی نداده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفته است «برخلاف ادعاهای برخی مجامع حقوق بشری» مادر جیسون رضاییان با فرزندش و بازپرس پرونده او ملاقات کرده است. دادستان تهران گفت: «مادر جیسون رضاییان که اخیرا برای دیدار فرزندش به ایران سفر کرده بود، دو نوبت با نامبرده ملاقات کرد.» او همچنین اضافه کرد مادر این روزنامه نگار یکبار نیز با بازپرس پرونده او ملاقات کوتاهی داشته است.

مری رضاییان، مادر این روزنامه نگار آمریکایی تباردر آخرین تقاضای خود در روز پنجشنبه ۷ نوامبر در ویدیویی که از خود منتشر کرد، گفت:  «من هر روز صبح  بلند می شوم در انتظار یک تماس تلفنی، یک ایمیل و حتی زنگ در خانه هستم که خبر آزادی جیسون را می دهد. اما هیچ خبری وجود ندارد.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران؛ او در بخش دیگری از صحبت هایش با اظهار اینکه  مستقیم با کسانیکه دارای قدرت برای آزادی فرزندش هستند صحبت کرده است، گفت: «بهشان گفتم دیگر کافی است. شما ۱۰۰ روز برای شناختن پسرم فرصت داشتید و تا کنون فرصت داشتید که متوجه شوید جیسون مرد مهربان و خوبی است که ایران و مردمش را دوست دارد.» 

جیسون رضاییان، ۳۸ ساله، دارای تابعیت ایرانی- آمریکایی است و از سال ۲۰۱۲ در تهران برای روزنامه روزنامه واشنگتن پست کار می کرد. او روز ۳۱ تیرماه در تهران به همراه همسرش، یگانه صالحی دستگیر شد. خانم یگانه صالحی که خبرنگار روزنامه نشنال امارات نیز هست روز ۶ اکتبر با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.