تبادل یک شاهزاده قطری با ۴۸ ایرانی ربوده شده

0
188

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ سایت نماینده نوشت: ۴۸ «زائر» (؟) ربوده شده ایرانی در سوریه با یک شاهزاده قطری که در بازداشت ایران بود٬ معاوضه شده بودند.

این سایت در ادامه بیان می دارد که شاهزاده قطری دی ماه سال ۱۳۹۱ در پی ورود به آب‌های ایران بازداشت شده و جمهوری اسلامی شرط آزادی وی را رهایی ۴۸ ایرانی ربوده شده در سوریه اعلام کرده بود.

و اما داستان شاهزاده قطری؛ خبری که تا امروز در رسانه های سخنی از آن به میان نیامده و البته باعث شد ظرف ۴۸ ساعت ماجرای گروگانگیری با وساطت قطر به سرانجام برسد از این قرار است که در دی ماه سال ۹۱ یک شاهزاده قطری که با کشتی تفریحی خود بطور غیرقانونی وارد آب های ایران شده بود توسط نیروهای نظامی کشورمان دستگیر شده و به بندرعباس منتقل می شود.

اهمیت این فرد به حدی بود که بلافاصله خبر دستگیری وی، به قطر مخابره شده و وزیر خارجه این کشور در تماس با همتای ایرانی اش خواستار آزادی هر چه سریعتر او می گردد. وزیر خارجه قطر همچنین عنوان می کند که معاونش را بلافاصله به ایران می فرستد و تا تحویل شاهزاده در تهران خواهد ماند.

در این میان و با روشن شدن اهمیت این شاهزاده برای دولت قطر، وی را فورا به تهران منتقل کرده و با تصمیم نهادهای مسئول، آزادی او را مشروط به آزاد سازی ۴۸ زائر (؟) در بند ایرانی در سوریه اعلام می کند.