بازيگر سريال «اسب سياه» درگذشت

0
964

«ميكي روني» بازيگر اسطوره اي سينما در سن 93 سالگي درگذشت.

«روني» كه با بازي در نقش «اند هاردي» در مجموعه تلويزيوني «هاردي بويز» استوديو MGM بين سالهاي 1937 تا 1946 شناخته مي شود، شب گذشته بر اثر كهولت سن و بيماري ناشي از سرماخوردگي درگذشت.

او يكي از بازيگران معروف كودك در طول تاريخ سرگرمي بوده است. او در طول 80 سال فعاليت حرفه اي، در بيش از 200 فيلم با بازيگران شناخته شده اي همچون جودي گارلند و اليزابت تيلور بازي كرد.

میکی رونی متولد ۲۳ سپتامبر ۱۹۲۰ در بروکلین در نیویورک سیتی بود. پدر و مادرش در نمایش‌های واریته کار می‌کردند. اولین بار در ۱۸ ماهگی در کنار پدر و مادرش روی صحنه رفت و خیلی زود همراه همیشگی آن‌ها در نمایش‌های مختلف شد. او یک پدیده و یکی از چهره‌های شاخص و محبوب دنیای سرگرمی در قرن بیستم بود.

در 17 سالگي، نام خود را با سريال «هاردي بويز» ثبت كرد و تا سال 1958 در 13 فيلم بلند و سريال بازي كرد. مهمترين فعاليت هاي تلويزيوني او بازي در مجموعه هاي «شهر پسرها» و «اسب سياه» است. او در سريال تلويزيوني «اسب سياه» (1973) در نقش «هنري ديلي» ظاهر شد.

او دو جایزه اسکار افتخاری (۱۹۳۹ و ۱۹۸۳) دریافت کرد، برای فیلم‌های «بروبچه‌ها در ارتش» (۱۹۳۹)، «کمدی انسانی» (۱۹۴۳)، «جسور و شجاع» (۱۹۵۶) و «ماجراهای اسب سیاه» (۱۹۷۹)، چهار بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد، برای «میکی» (۱۹۶۴) و فیلم تلویزیونی «بیل» (۱۹۸۱) دو جایزه گلدن گلوب گرفت و برای «بیل» جایزه امی را هم دریافت کرد. «روني» در طول زندگيش 8 بار ازدواج كرد كه در سال 1962 براي مهريه 12 ميليون دلاري به ورشكستگي نيز رسيد.

به گزارش سینما خبر؛ آخرين حضور سينمايي او در فيلم «ماپت ها» محصول 2011 است.

morristrust.com