گروه تهاجمی ناو هسته ای یو.اس.اس نیمیتز به سواحل سوریه نزدیک می شود

0
419

مقامات دفاعی آمریکا اعلام کردند، ناو هواپیمابر هسته‌ای “یو.اس.اس نیمیتز” و دیگر کشتی‌های متعلق به گروه‌ تهاجمی آن، عازم غرب به سوی دریای سرخ شده‌اند تا از حمله آمریکا به سوریه پشتیبانی کنند.

گروه تهاجمی ناو هواپیمابر نیمیتز که شامل چهار ناوشکن و یک رزم‌ ناو است، در حال حرکت به سوی غرب و دریای عرب است تا بتواند در صورت دستور، عملیات انجام دهد.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: “مساله مربوط به تقویت تجهیزات است تا اگر قابلیت‌های این گروه تهاجمی و حضور آن‌ها لازم بود آن‌ها را در دسترس داشته باشیم.”

یک مقام ‌دیگر آمریکایی نیز گفت: “ما تلاش می‌کنیم تا از میزان زمان مصرفی و مسافت بکاهیم تا بتوانیم در صورت نیاز در بیشترین حد ممکن ‌آماده باشیم.”

وی افزود: “تصمیمات در خصوص تعیین مواضع کشتی‌ها در دریای مدیترانه همچنان در حال بررسی است.”

به گزارش العربیه به نقل از رویترز، در چند روز گذشته نیروی دریایی آمریکا حضور خود را در شرق دریای مدیترانه دو برابر کرده و دو ناوشکن دیگر را به سه ناوشکن که به طور عادی در منطقه گشت می‌زنند، اضافه کرده است.

USS-Nimitz

این ناوشکن‌ها در مجموع حامل 200 موشک “تام‌ هاوک” هستند اما مقامات آمریکایی می‌گویند برای حمله محدود به سوریه نیمی از آن نیز کافی خواهد بود.

ناو هواپیمابر یو.اس.اس نیمیتز که پیشتر در دریای هند به حمایت از عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان مشغول بود قرار بود با جایگزین شدنناو هواپیمابر هری اس ترومن از طریق مسیر شرقی و آسیا به بندر مختص به خود در واشنگتن بازگردد.

در این رابطه مقامات آمریکایی می گویند با توجه به شرایط سوریه تصمیم گرفته‌اند مسیر ناو نیمیتز را تغییر داده و ‌آن را از مسیر غرب به سوی دریای سرخ بفرستند.

بر اساس این گزارش نیروی دریایی آمریکا همچنین کشتی “یو.اس.اس سان آنتونیو” که یک کشتی آبی خاکی حامل 300 تفنگدار دریایی و تجهیزات ارتباطی گسترده است، برای پیوستن به پنج ناوشکن دیگر در شرق دریای مدیترانه فرستاده است.

کارشناسان می گویند تاخیر در حمله آمریکا به سوریه به برنامه‌ریزان نظامی زمان بیشتری می‌دهد تا مجددا ارزیابی کنند کدام کشتی‌ها و تسلیحات در منطقه نگاه داشته باشند و کدام یک از آن‌ها تعویض و یا خارج شوند.