پیشنهاد کیلین مورفی برای نقش جیمز باند

0
176

شهرت مورفی با بازی در فیلم «اوپنهایمر» در نقش جی رابرت اوپنهایمر پدر بمب اتمی، به طور قابل توجهی افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که یکشنبه شب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی‌اش دریافت کند. وی جوایز بفتا، گلدن گلوب وانجمن بازیگرانسال را برای این نقش کسب کرده است.

ورایتی اینچنین بیان کرد؛ پیرس برازنان، بازیگر سابق «جیمز باند» انتخاب خود را برای بازیگر بعدی نقش جاسوس نمادین سینما انتخاب کرد: کیلین مورفی.

در مراسم اهدای جوایز اسکار وایلد که پنجشنبه شب در لس‌آنجلس برگزار شد، بی‌بی‌سی از برازنان درباره این که کدام بازیگر باید پس از کنار رفتن دنیل کریگ از نقش جیمز باند، نقش باند جدید را بازی کند، سوال کرد و برازنان در پاسخ به هموطن ایرلندی خود که در مراسم تجلیل از استعدادهای ایرلندی حضور داشت، گفت: کیلین در نقش جیمز باند در سرویس مخفی اعلیحضرت کار فوق‌العاده‌ای انجام خواهد داد.

کیلین مورفی بازیگر ایرلندی است. او حرفهٔ خود را به عنوان خواننده، گیتاریست و ترانه‌نویس یک گروه موسیقی راک آغاز کرد. سپس در اواخر دههٔ ۱۹۹۰ موسیقی را کنار گذاشت و به بازی در تئاتر و فیلم‌های کوتاه و مستقل روی آورد. از نخستین نقش‌های سینمایی قابل توجه او می‌توان به ۲۸ روز بعد (۲۰۰۲)، وقفه (۲۰۰۳) و چشم قرمز (۲۰۰۵) اشاره کرد. وی برای بازی در نقش یک زن ترنس در فیلم کمدی درام صبحانه در پلوتون (۲۰۰۵) نامزد دریافت جایزهٔ گلدن گلوب شد.

برازنان از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ نقش باند را بازی کرد و با ۴ فیلم «چشم طلایی»، «فردا هرگز نمی‌میرد»، «دنیا کافی نیست» و «یک روز دیگر بمیر» در نقش جاسوس مشهور روی پرده رفت. او سپس جای خود را به دنیل کریگ سپرد که در نقش این شخصیت معمایی در ۵ فیلم از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۱ بازی کرد.