سرنگونی  19 پهپاد حوثی‌ها در منطقه دریای سرخ 

0
52

«سنتکام» شنبه 19 اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد که بین ساعت 4 تا 6:30 صبح (به وقت صنعا)، حوثی‌ها حمله پهپادی گسترده‌ای را در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

بر اساس این بیانیه، فرماندهی مرکزی و نیروهای متحد آن این پهپادها را به عنوان یک تهدید قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری، کشتی‌ها نیروی دریایی آمریکا و ائتلاف در منطقه تشخیص داده و آنها را رهگیری و منهدم کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه گفت: «کشتی‌ها و هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا به همراه چندین کشتی و هواپیمای ائتلاف توانستند، 15 پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کنند.»

در همین زمینه العربیه عنوان کرده که، وزارت دفاع فرانسه روز شنبه اعلام کرد که یک ناو و جنگنده فرانسوی 4 پهپاد را که بامداد از مناطق تحت کنترل حوثی در یمن به سوی خلیج عدن پرتاب کرده بودند، رهگیری و سرنگون کردند.

جنبش حوثی‌ها جریانی سیاسی و مسلحانه از شیعیان (با حمایت شدید جمهوری اسلامی )زیدی یمن است که در دهه ۱۹۹۰ میلادی در شمال غربی یمن پدید آمد. این جنبش پیشتر شباب‌المؤمن نام داشت و هم‌اکنون خود را انصارالله معرفی می‌کند.

ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقهٔ خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است.

سنتکام یکی از شش ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکاست و مرکز کنونی آن در پایگاه نیروی هوایی مک‌دیل در ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد.

این ستاد در ۱ ژانویه ۱۹۸۳ میلادی تأسیس شد. عملیات مین‌گذاری جمهوری اسلامی در خلیج فارس و واکنش آمریکا در چند عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی، منجر به اولین درگیری فرماندهی مرکزی ایالات متحده شد.