کوروش کمپانی، فریب ۴۵ ساله آب و برق رایگان!؟ بقلم حمید جباری

0
458

براستی کمی تفکر لازم بود جماعتی که به طمع آیفون ۱۳ زیر قیمت بازار جهانی میلیارد تومان سرمایه خود را در جیب پسر ۲۷ساله ریختند که حتی مجوز واردات هم نداشت!؟

این پدیده زیر فروشی حتی در خاک آمریکا غیر ممکن است، قطعا خود مدیران این غول الکترونیک هم با شنیدن این خبر شوکه خواهند شد!؟ حالا مردم مالباخته چطور پیش خود حساب کردند که با وجود تحریم، دلار ۵۵هزار تومانی با کدام حساب ریاضی این امکان وجود دارد!؟ شاید پیش خود گفتند مالک فراری این شرکت صوری دوست دارد آتش به دارایی‌اش بزند و ضرر بدهد!؟ در این چند روز مالباختگان بسیاری مدعی شدند چون سلبریتی های متعدد از فوتبالیست‌ها تا بازیگران سینما در دفتر این مؤسسه کلاهبرداری حضور پیدا کردند و در برابر دوربین های ساختگی تبلیغات کردند و درازای آن مبالغ متعدد یا گوشی آیفون دریافت کردند، اعتماد کردند و فریب تبلیغات این مجموعه را خوردند!؟

نکته جالب و شاید بهتر بگویم دردناک این داستان اینجاست که بعد از خبر وایرال شدن فرار امیر شریفیان به ترکیه تمام سلبریتی های حاضر در نمایش این بنگاه کلاهبرداری خود را بی تقصیر می‌دانند و تمام تعریف و تمجید خود در کلیپ ها را صرفآ توصیه مدیران آن شرکت و توصیه مشاوره وکیل یا دوستان خود تلقی کردند! کورش کمپانی اولین تجربه تلخ تمام این سالها نبوده است و آخرین آن هم نخواهد بود!؟

زمستان سال ۵۷ نیز مردم به طمع وعده آب و برق مجانی، مسکن رایگان فریب یک مشت ملای شپشو و در راس آنها طاعون هندی زاده خمینی را خوردند و ایران در حال رشد و رو به توسعه را صد قرن به عقب سوق دادند و دجالهای عبا پوش سرزمین ایران را گروگان گرفتند!؟

در نگاه نخست شاید بتوان با ارفاق به نسل های آن دوران کمتر خورده گرفت که چرا به آسانی نوشیدن یک لیوان آب خوردن سوار برموج بنگاه دروغ پراکنی بی‌بی‌سی و سناریو مشترک روشنفکران خائن در خدمت دولتهای غربی امثال بنی‌صدر، ابراهیم یزدی، صادق قطب‌زاده ،مؤتلفه اسلامی، متجاوزین خلق شدند و دودمان چند نسل و ایران را به باد دادند!؟ آری آن سالها گستردگی دهکده جهانی و دسترسی به منابع اطلاعات از سوابق و عملکرد افراد مانند این سالها نبود که با گسترش تکنولوژی و دسترسی حتی کودکان به تلفن ها همراه هوشمند و اینترنت براحتی به هر آنچه نیاز دارید دست پیدا کنید!؟ آنها اشتباه کردند و فریب خوردند،اما بعد آن سالها چرا بایست در عصر IT این دوره باطل ادامه داشته باشد!؟

با رجوع به ابزارهای جستجوگر و دسترسی به نوع اطلاعات می توان تشخیص داد کوروش کمپانی و این دست بنگاه‌های کلاهبردار قارچ گونه که در این سالها در اکثر حوزه ها از خودرو ،مسکن ،طلا و سکه به کرات وجود داشته است و بسیاری به طمع سود بیشتر پس انداز و شاید اندک سرمایه خود را به باد داده اند!؟ واقعا بایست در این موارد ساعتها کار کارشناسی انجام شود که چه کردیم و چه شد ایرانیان به این روزگار رسیده اند !

مردمان سرزمینی که اگر قدردان و قدرشناس زحمات رضاشاه کبیر پدر ایران نوین بودند و به طمع بهشت دروغین طاعون هندی زاده مملکت رو به ترقی را نابود نمی کردند که این روزها و سالها تاوان ندانم کاری خویش را با این مصبیت ها بدهند ! صف ثبت شکایت مالباختگان و هزینه ثبت شکایت را هم قطعا در فضای مجازی وایرال شده است را دیده اید و حکومتی که از آب گل آلود باز هم ماهی صید می کند و جیب مردم را خالی می کند!؟ در حالت عادی تنها با ثبت چند شاکی و راستی آزمایی شخص کلاش بایست به ایران بازگردانده شود اما قبل آن چند سوال را بایست همین سیستم قضایی و نظارتی توضیح دهد!؟

امیر شریفیان ۲۷ ساله که ماهها از خدمت سربازی فراری بوده است، با کدام کارت پایان خدمت شرکت ثبت کرده است؟ پاسپورت گرفته یا دارای حساب بانکی و دهها مورد دیگر که لازم اولیه اش گذراندن خدمت سربازی است!؟

بدون شک بغیر مالک فراری و سلبریتی های پولکی خیلی از افراد از مدیران ثبت شرکتها تا امور بانکی مالی در این پرونده دخیل و ذی‌نفع بوده اند!؟

برای حاکمانی که عبدالمالک ریگی را روی هوا دستگیر کردن بازگرداندن امثال خاوری ها و مابقی چپاول گران پول مردم تا امروز غیرممکن بوده است !؟

ببینیم با پرونده کوروش کمپانی چه می کنند!؟