چراغ سبز جمهوری اسلامی به حشدالشعبی برای ورود به دانشگاه‌های ایران

0
260

جمعی از دانشجویان عراقی و متقاضیان تحصیل از کشور عراق در دانشگاه تهران با حضور حجت‌الاسلام سید حسین موسوی بخاتی، معاون تعلیم و تربیت بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) با رئیس دانشگاه تهران، معاون بین‌الملل و جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه تهران دیدار کردند.

در این نشست که رئیس نهاد نمایندگی سیدعلی خامنه ای در دانشگاه‌ها نیز حضور پیدا کرد، گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور و گسترش پذیرش دانشجو از کشور عراق با رعایت استانداردهای کیفی مورد تاکید قرار گرفت؛ همچنین تقاضای ادامه تحصیل برادران حشدالشعبی در دانشگاه تهران مطرح شد.

مقیمی: با سربلندی تمام، اعتبار و جایگاه دانشگاه تهران را برای ارتقای علم و فناوری در جهان اسلام به میدان می‌آوریم

وی با تاکید بر اینکه با سربلندی تمام، اعتبار و جایگاه دانشگاه تهران را برای ارتقای علم و فناوری در جهان اسلام به میدان می‌آوریم و در اختیار خواهران و برادران عزیز خودمان در کشور عراق قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: همان طور که قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به ما آموختند که پیشرفت دو جمهوری اسلامی و عراق و پیشرفت دو ملت، باید مورد مطالبه ما باشد؛ بنابراین در زمینه همکاری‌های علمی و دانشگاهی هم همان رویکرد خالصانه قاسم سلیمانی را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم با همین سبک برای آن تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم. در گام اول، هدفگذاری اصلی خود را بر روی دوستان‌مان در حشدالشعبی قرار دادیم. همان طور که بسترسازی برای پذیرش دانشجویان کشورهای محور مقاومت را با همین دیدگاه با جدیت دنبال می‌کنیم.

 تسنیم نوشت؛ مقیمی افزود: بنابراین همه چیز آماده است تا بتوانیم یک حرکت و نهضت بسیار بزرگی را در خصوص توسعه علمی و فناوری آغاز کنیم. برای رسیدن به این هدف مهم اعتقاد دارم که سختگیری‌ها و استانداردهای علمی را راجع به دوستان‌مان در حشدالشعبی بیشتر از دیگر دانشجویان خارجی اعمال کنیم. چون هدف ما از این تعامل علمی نه کسب درآمد است و نه اعطای مدرک؛ بلکه هدف اصلی ارتقای سطح دانش و توانمندی مجاهدان مسلمان است. البته ما در این مسیر با چالش‌های بسیاری مواجه هستیم. آمریکا و اسرائیل از مهمترین دشمنان توسعه علمی و فناوری مسلمانان هستند.

البته ما در کشور ایران و کشور عراق نیز دشمنانی داریم که باید تلاش کنیم با ارتقای سطح علمی خودمان این موانع را کنار بزنیم و مانع‌تراشان داخلی را به دوستان خودمان در داخل دو کشور تبدیل کنیم.