واگذاری تسلیحات نظامی ضبط شده جمهوری اسلامی به اوکراین

0
474

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام»، چهارشنبه 12 مهر، اعلام کرد که واشینگتن حدود 1.1 میلیون گلوله از مهمات جنگی جمهوری اسلامی ضبط شده را برای استفاده در جنگ به اوکراین تحویل داده است.

بنا به اعلام «سنتکام» این محموله سلاح و مهمات جنگی جمهوری اسلامی توقیف شده ارسالی به اوکراین، در اواخر سال گذشته در جریان انتقال آن از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به شبه‌نظامیان حوثی‌ در یمن کشف و ضبط شده بود.

پیش از آن نیز شبکه خبری «سی ان ان» چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بیان کردند «واشینگتن هزاران قطعه سلاح و مهمات جمهوری اسلامی توقیف شده را به اوکراین منتقل خواهد کرد».

العربیه به نقل از سی ان ان نوشت، آمده است که این اقدام می‌تواند به تامین کمبود شدید مهمات در ارتش اوکراین که در انتظار ارسال بودجه و تجهیزات بیشتری از سوی ایالات متحده و متحدان آن است، کمک کند.

این شبکه خبری، با بیان این‌که سازمان ملل متحد خواهان نابودی یا ذخیره سلاح‌های جمهوری اسلامی توقیف شده است، افزود هنوز معلوم نیست که ایالات متحده از چه چارچوب قانونی برای ارسال این سلاح و مهمات به اوکراین استفاده کرده است.

شبکه خبری آمریکایی با اشاره به این‌که این سلاح‌ و مهمات جمهوری اسلامی ضبط شده در مراکز ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده نگهداری می‌شود، افزود که دولت آمریکا ماه‌ها در حال بررسی نحوه ارسال قانونی این تسلیحات به اوکراینی‌ها بوده است.