واکنش‌های شهبانو فرح پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی اعتراضات اخیر مردم ایران

0
866

شهبانو فرح پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی در دو واکنش جداگانه به گرانی بنزین و اعتراضات مردم واکنش نشان دادند.

شهبانو فرح پهلوی شامگاه جمعه در بیانیه‌ای خطاب به مردم گفت، اخبار اعتراضات شما و صدای رسایتان برای برقراری عدالت را شنیده‌ام.

وی در ادامه با اشاره به این که محمدرضا پهلوی پادشاه فقید ایران آرزویی جز سرافرازی و رفاه ایران و ایرانی نداشت، از مردمی که در شعارهایشان یاد دو پادشاه پهلوی را زنده نگه می‌دارند سپاسگزاری کرد.

همچنین شاهزاده رضا پهلوی نیز در توئیتر خود نوشت: نظامی که با وعده مجانی کردن آب و برق بر سر کار آمد، نفت را برای حامیان غیرایرانی‌اش، و فقر و رنج را برای ایرانیان رایگان کرده است.

وی اضافه کرد: «تنها راه چاره برانداختن این فرقه تبهکار ضدایرانی است. کافی‌ست به قدرت خودمان ایمان داشته باشیم.»

اعتراضات به گرانی بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان ماه و پس از پس از انتشار ناگهانی خبر گرانی بنزین، در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد، خوزستان، اهواز، خرمشهر، بهبهان آغاز، و به مرور به تمام مناطق کشور کشیده شد.

تاکنون دست‌کم شش نفر در شهرهای شیراز، شهریار، بهبهان، بهارستان، کرج، سرجان و مریوان در تیراندازی ماموران به سوی معترضان کشته شده‌اند.

به گزارش صدای آمریکا؛ آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی ثروت کشور خود را به جای مردم، صرف حمایت از گروه‌های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه می‌کند. پرزیدنت ترامپ پیشنهاد مذاکره مستقیم به مقامات جمهوری اسلامی را داده اما سید علی خامنه‌ای با هرگونه مذاکره مخالفت کرده است.