همکاری امنیتی جمهوری اسلامی و روسیه با توافق مجلس

0
567

نمایندگان در نشست علنی امروز (یک‌شنبه، ۱۹ آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی و دولت فدراسیون روسیه با کلیات و جزئیات این لایحه موافقت کردند.

 بر اساس ماده واحده این موافقتنامه؛ موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه و ۹ ماده و یک ضمیمه به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.
تبصره؛ اعمال بند ۲ ماده ۵، بند ۶ ماده ۶، بند ۲ ماده ۹ این موافقتنامه منوط به رعایت تشریفات مندرج در اصول ۷۷ و ۱۲۵ و ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌باشد.

«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات این لایحه، گفت: این موافقت‌نامه در حوزه امنیت اطلاعات بین دو کشور مؤثر یعنی جمهوری اسلامی و روسیه است که معنای این توافق‌نامه، همکاری دو طرفه در حوزه امنیت اطلاعات و ظرفیتی برای نشان دادن توانمندی جمهوری اسلامی در حوزه امنیت اطلاعات است.

خبرگزاری های داخلی نوشتند؛ وی ادامه داد: همچنین در این موافقت‌نامه پیرامون حملات سایبری و تهدیداتی که در فضای سایبری علیه دو کشور وجود دارد، تدابیری اندیشیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روابط ما با فدراسیون روسیه در حوزه‌های متعدد است و ما باید از ارتقای این روابط استقبال کنیم. ظرفیت همکاری دو جانبه بر مبنای صلاحدید دو کشور پیش‌بینی شده است.