تهدید ثبات منطقه توسط نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی

0
589

وزارت خارجه آمریکا، شنبه هجدهم آذر، حمله به سفارت این کشور در بغداد را محکوم کرد و گفت این حمله از سوی گروه‌های مسلح وابسته به جمهوری اسلامیدر عراق صورت گرفته است که ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دستور تعقیب عاملان حمله به سفارت آمریکا را صادر تا در اختیار قانون قرار بگیرند.

یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در بیانیه‌ای گفت: «نخست وزیر عراق تاکید کرده که حمله به هیئت‌ها و دفاتر دیپلماتیک به هیچ وجه قابل توجیه و تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست.»

همچین سودانی افزود: «عاملان این حمله قصد توهین به عراق و ناامن جلوه دادن آن را دارند و این گروه‌های یاغی خارج از قانون، نماینده مردم عراق نیستند.

العربیه نوشت؛ رسول، در رسانه اجتماعی «ایکس» گفت: «به خطر انداختن ثبات عراق، اهانت به امنیت داخلی، تلاش برای بدنام کردن کشور و هدف قرار دادن اماکن امن، اقداماتی تروریستی است.»

یک مقام ارشد نظامی آمریکا به رویترز گفت؛ این حمله خمپاره ای به محوطه سفارت آمریکا در بغداد در روز جمعه 17 آذر رخ داده است که بزرگترین حمله از نوع خود است.

پایگاه‌های نیروهای آمریکا در عراق و سوریه نیز در همین روز حداقل پنج بار(سه حمله که پایگاه‌های آمریکا،دو حمله هوایی به پایگاه «عین الاسد» در غرب بغداد) مورد حمله موشکی و پهپادی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی قرار گرفته اند. همه این حمله ها برای بی ثبات کردن و گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه توسط جمهوری اسلامی است.