مقامات آمریکایی خواستار واکنش نظامی علیه تهدیدهای جمهوری اسلامی شدند

0
264

آمریکایی در خاورمیانه، جمعی از مقامات فعلی و سابق ایالات متحده به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا باید نسبت به جمهوری اسلامی «واکنش نظامی» نشان دهد.

دوشنبه، 20 دسامبر، تنش‌ها پس از حمله 20 اکتبر به پایگاه نظامی ایالات متحده در «التنف» در جنوب سوریه، که طی آن پنج هواپیمای بدون سرنشین انتحاری مملو از مواد منفجره به این پایگاه حمله کردند، افزایش یافت.

هیچ‌یک از نیروهای آمریکایی در این حمله کشته نشدند، اما چندین ساختمان به شدت آسیب دیدند. سه مقام دفاعی و دو مقام دولت آمریکا به خبرگزاری گفته‌اند که جمهوری اسلامی پشت این حمله بوده است، و آن را از طریق نیروهای نیابتی خود به قصد «کشتن نیروهای آمریکایی» انجام داده است.

العربیه به نقل از ان.بی.سی نوشت، چند ساعت پس از حمله به التنف، فرماندهان ارتش، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا را در جریان «گزینه‌های انتقام‌جویانه» علیه جمهوری اسلامی قرار دادند. این گزینه‌ها عمدتاً «نظامی» بودند، که شامل حملات هوایی به اهدافی در داخل خاک ایران بود.

اما دولت بایدن که نگران بود حمله به خاک ایران باعث بر هم خوردن مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» شود، در نهایت تصمیم گرفت با «دیپلماسی» پاسخ بدهد، و به جای انجام حمله هوایی یا سایبری، به جمهوری اسلامی «پیام» ارسال کند.