مدیرعامل کارخانه قند نقش‌جهان اصفهان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد

0
176

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از بازداشت مدیرعامل کارخانه تولید قند نقش جهان اصفهان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی خبر داد.

محمدرضا حبیبی اظهار داشت: با تلاش و اقدام سریع و به موقع سربازان گمنام امام زمان مدیرعامل کارخانه قند نقش جهان اصفهان و دو تن از همکاران وی که به طور گسترده اقدام به عرضه و توزیع خارج از شبکه شکر می‌کردند، شناسایی شده و با صدور قرار قانونی توسط بازپرس رسیدگی کننده بازداشت و روانه زندان شدند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات اولیه به عمل آمده مشخص گردیده که این افراد در چند ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۴۷۰۰ تن شکر را با قیمت بالغ بر ۱۶۰۰ تومان بیش از قیمت مصوب با سندسازی و بهره گیری از دلالان عرضه کرده و در مجموع مبلغی بیش از ۷۶ میلیارد ریال به جیب زده‌اند.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان اصفهان یکی از علل و عوامل افزایش قیمت شکر و بحران در بازار در چند ماه اخیر را اقداماتی از این دست دانست و خاطرنشان کرد: در بازرسی به عمل آمده مقدار حدود ۱۰۰۰ تن شکر آماده توزیع خارج از شبکه نیز از انبار این متهمان کشف و ضبط گردیده است.

وی تصریح کرد: متهمان این پرونده در حال حاضر در بازداشت موقت به سر برده و پرونده آن‌ها در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان در حال رسیدگی است و پس از تکمیل تحقیقات در آینده نزدیک در دادگاه صالح محاکمه خواهند شد.

روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان اعلام کرد: حبیبی در پایان به مخلان نظام اقتصادی و امنیت هشدار داد: دستگاه قضایی با جدیت و با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و همکاری ضابطان برخورد قاطع با مخلان در نظام اقتصادی و نظم و امنیت جامعه را در دستور کار دارد و اشد مجازات‌های قانونی را برای ایشان اعمال خواهد کرد.