محمدتقی مصباح یزدی: روحانیت باید در عمل به مردم نشان دهد که بدنبال کسب مال نیست

1
148

محمدتقی مصباح یزدی با انتقاد از تلاش عده‌ای برای تفکیک دین از دنیا گفته اسلام همواره بدنبال «براندازی سکولاریسم» بوده٬ در جهان مثل علی خامنه‌ای وجود ندارد و روحانیت باید در عمل به مردم نشان دهد که دنبال کسب مال نیست.

به گزارش تارنمای دیگربان، وی افزوده ما روحانیون «باید در عمل به مردم نشان دهیم که تعلقی به دنیا نداریم و به دنبال این نیستیم که برای خود و اهل و عیال خود و هفت نسل آینده خود مال کسب کنیم زیرا مردم می‌فهمند و می‌دانند که این حقه‌ای است برای دنیا پرستی.»

خلاصه‌ای از اظهارات محمدتقی مصباح یزدی:

● ما معتقدیم که انبیا برای سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها آمده‌اند و برنامه آنها به گونه‌ای منسجم، هماهنگ در هم تنیده بوده است که هم اهداف دنیوی را تأمین می‌کرده و هم اخروی ولی در طول تاریخ کسانی سعی کردند که آنها را از هم جدا کنند.

● تفکیک دین و دنیا سبب به انحراف رفتن هر دو می‌شود…..اسلام به دنبال براندازی سکولاریسم بوده است.

● در طول تاریخ اسلام تلاش‌هایی از طرف برخی علمای دور اندیش صورت گرفته است که در صدد اصلاح مفاسد ناشی از تفکیک دین و دنیا بوده‌اند؛ از جمله خواجه نصیر طوسی.

● خدای متعال مقدر فرموده بود که این کار {اصلاح مفاسد ناشی از تفکیک دین و دنیا} به دست امام خمینی به انجام برساند.

● یکی از نعمت های بسیار بزرگ خدا این است که بعد از امام کسی {خامنه‌ای} را به ما داد که در جهان مثلش را نمی‌شناسیم و شکر این نعمت بر ما واجب است ولی متأسفانه برخی به علت قصور فکر و برخی هم از روی هوای نفس متوجه این نعمت نیستند.

● تنها چیزی که از تشکیلات برای شیعه و روحانیت باقی ماند همین نهاد مرجعیت است و سایر تشکیلاتی که لازمه مدیریت دینی جامعه بود منحل شد و مساجد با هم ارتباطی نداشتند و اگر هم الان چیزی است به برکت انقلاب اسلامی است.

● فعالیت‌های اجتماعی بودجه می‌خواهد…این که بگوییم ما قربتا الی الله کار می‌کنیم به این معنی است که جامعه را نشناختیم زیرا زندگی به پیش نمی‌رود و باید لوازم زندگی مادی فراهم باشد٬ اما نباید مانند مارکسیست‌ها همه چیز را تابع مادیات بدانیم.

● برخی روحانیون و جاافتاده‌های متدینین ما هم {مثل مارکسیست‌ها} گمان می‌کنند که همه چیز با رفع تحریم‌ها حل می‌شود و با رونق اقتصادی همه چیز تمام می‌شود.

● ما {روحانیون} باید در عمل به مردم نشان دهیم که تعلقی به دنیا نداریم و به دنبال این نیستیم که برای خود و اهل و عیال خود و هفت نسل آینده خود مال کسب کنیم زیرا مردم می‌فهمند و می‌دانند که این حقه‌ای است برای دنیا پرستی و اگر مردم احساس کنند که این رقابتی است میان دو آخوند بر سر پست و مقام و دنیا دیگر به آنها اعتماد نمی‌کنند.

1 نظر

نظرات بسته است