متهم کردن دبیرکل سازمان ملل به حمایت از حماس توسط وزیر خارجهٔ اسرائیل

0
556

الی کوهن می-گوید عبارت آنتونیو گوترش در توئیت، «تهدیدی برای صلح جهانی» است و به خاطر نامه در رابطه با غزه به شورای امنیت، با ارجاع به مادهٔ ۹۹ منشور سازمان ملل که برای اولین بار از ۱۹۸۹ بکار گرفته شده، دبیرکل سازمان ملل را محکوم نمود.

وزیر خارجهٔ اسرائیل، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل را متهم به حمایت از حماس، گروه تروریستی فلسطینیان کرد و خواهان کناره-گیری او شد. کوهن در واکنشی خشماگین به نامهٔ روز چهارشنبهٔ گوترش که در آن توصیه به آتش-بس فوری در جنگ اسرائیل و حماس کرده و با استناد به مادهٔ نادر منشور سازمان ملل خواهان مداخلهٔ شورای امنیت شده بود گفت گوترش در رأس نهاد جهانی «تهدیدی برای صلح جهانی» است.

الی کوهن گفت فراخوان آتش-بس گوترش در جنگ دو-ماههٔ غزه که در پی جنایات ۷ اکتبر حماس در جنوب اسرائیل براه افتاد، «به معنای حمایت» از سازمان تروریستی فلسطینیان و «در تأیید قتل سالمندان، ربودن نوزادان، و تجاوز جنسی به زنان است.»

تایمز اسرائیل نوشت؛ در حملهٔ ۷ اکتبر حماس حدود ۳۰۰۰ تروریست از مرز به جنوب اسرائیل سرازیر شدند، و زیر پوشش رگبار هزاران راکت به شهرها و شهرستانهای اسرائیل، حدود ۱۲۰۰ نفر را کشته و حدود ۲۴۰ تن از سنین مختلف را گروگان بردند. اکثریت عظیم کشته-شدگان غیرنظامی بودند، و نیمی از آنها که گروگان گرفته شدند زنان و کودکان، شامل نوزادان و کودکان خردسال اند.

شماری از خانواده-ها را به تمامی مقابل چشم دیگر اعضای خانواده و در خانه‌-های خود اعدام کردند، و بیش ا ۳۶۰ تن را در فستیوال موسیقی هوای آزاد کشتند و اینها همه با انواع و اشکال هولناکی از بیرحمی ترویستها رخ داد.