قلب سارایوو برای تقدیر از یک عمر دستاورد رابرت دنیرو

0
154

جشنواره فیلم سارایوو با اهدای جایزه یک عمر دستاورد به رابرت دنیرو بازیگر برنده دو جایزه اسکار جمعه شب کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر جشنواره سارایوو دوشنبه این خبر را اعلام کرد. او در بیانیه‌ای در این باره گفت: «مفتخریم که رابرت دنیرو نخستین کسی است که جایزه قلب سارایوو برای یک عمر دستاورد را دریافت می‌کند.»

دنیرو در جشنواره سارایوو به مناسبت چهلمین سالگرد ساخت فیلم «راننده تاکسی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، نسخه‌ای از این فیلم را که به صورت دیجیتالی بازیابی شده است را ارائه می‌کند.

یکی دیگر از چهره‌های مشهور حاضر در جشنواره سارایوو استفان فریرز فیلمساز سرشناس بریتانیایی است. او با آخرین ساختۀ سینمایی خود؛ «فلورانس فاستر جنکینز» به جشنواره سارایوو می‌رود. این جشنواره به دلیل مشارکت خارق‌العاده در هنر سینما با اهدای جایزه از استفان فریرز تقدیر خواهد کرد.

جشنواره فیلم سارایوو به عنوان نمادی برای مقاومت برابر محاصره این شهر در جریان جنگ بوسنی پایه‌گذاری شد. در این جشنواره 222 فیلم از 61 کشور برای 100 هزار تماشاگر نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، جایزه اصلی جشنواره «قلب سارایوو» نام دارد. رییس هئیت داوران بخش بین‌الملل جشنواره سارایوو الیا سلیمان فیلمساز فلسطینی است.