فهرست اولیه نامزدهای دریافت توپ طلای ۲۰۱۸ اعلام شد

0
269

مجله فرانس فوتبال روز دوشنبه ۸ اکتبر نامزدهای دریافت توپ طلای سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد.

این مجله فرانسوی که قرار است به تدریج این لیست را تکمیل کند، ابتدا نام ۵ نامزد ابتدایی را به ترتیب حروف الفبا منتشر کرد.

در این لیست ابتدایی سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی منچستر سیتی به عنوان نخستین نفر معرفی شده است.

بعد از آگوئرو الیسون بکر دروازه‌بان تیم ملی برزیل قرار دارد. بکر که فصل درخشانی را با آ اس رم سپری کرده بود، در پنجره انتقالات تابستانی به تیم فوتبال لیورپول پیوست .

سومین نفر در این لیست بر اساس حروف الفبا گرت بیل است. مهاجم ولزی رئال مادرید پس از خروج کریستیانو رونالد از این تیم، مجال بیشتری برای نشان دادن خود در سانتیاگو برنابئو پیدا کرده است.

بیل هرچند فصل چندان پرفروغی را نداشت اما در اواخر فصل و به ویژه در فینال لیگ قهرمانان اروپا با گل زیبایی که وارد دروازه لیورپول کرد، پایانی شیرین در فصل ۲۰۱۷-۱۸ برای خود رقم زد.

نفر چهارم این لیست هم از رئال مادرید است. کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال که حتی در جام جهانی هم حضور نداشت در لیست مرد سال فرانس فوتبال دیده می‌شود.

مهاجم ۳۱ ساله و متولد لیون رئال مادرید در فصل گذشته موفق شد تحت نظر زین الدین زیدان به سومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد اما در نهایت جایی در لیست دیدیه دشان برای جام جهانی ۲۰۱۸ نداشت.

پنجمین نفر از این لیست اما اهل اروگوئه است. ادیسون کاوانی که فصل خوبی را با پاریسن ژرمن پشت سر گذاشت و هم در جام جهانی نسبتا خوش درخشید بار دیگر در لیست برترین‌های فرانس فوتبال قرار دارد.

مهاجم تمام نشدنی پاریسن ژرمن سال گذشته در جایگاه ۱۱ لیست بهترین فوتبالیست‌های سال فرانس فوتبال قرار گرفت.

نفر ششم این لیست تیبو کورتوآ دروازه‌بان جدید رئال مادرید است. کورتوآ که در جام جهانی یکی از ارکان موفقیت بلژیک به شمار می‌رفت پس از پایان فصل وارد چالش جدیدی شد و از چلسی جدا شد.

کورتوآ موفق شد عنوان بهترین گلر جام جهانی را هم به خود اختصاص دهد.

نفر هفتم اما کسی نیست جز برنده این عنوان در سال گذشته. کریستیانو رونالدو که فصلی فو‌ق‌العاده را با کهکشانی‌های مادرید پشت سر گذاشت، توانست برای سومین سال پیاپی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

رونالدو هم بعد از جام جهانی کم فروغی که داشت، سانتیاگو برنابئو را ترک کرد و برای یک چالش جدید راهی تورین شد. رونالدو همچنان یکی از بخت‌های جدی دریافت دوباره توپ طلای فرانس فوتبال است.

کوین دی بروین نفر هشتم لیست بهترین بازیکنان فرانس فوتبال در سال ۲۰۱۸ است. لیستی که البته بر اساس حروف الفبا منتشر شده است. جوان بلژیکی فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و چه در عرصه باشگاهی‌ و چه در رده ملی خوش درخشید.

دی بروین با منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر شد و در جام جهانی هم موفق شد تیم کشورش را به رده سوم این تورنمنت برساند. دی بروین در فهرست سال گذشته فرانس فوتبال در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.

نهمین نفر در لیست اعلامی فرانس فوتبال اما روبرتو فیرمینوی برزیلی است. این مهاجم برزیلی هم موفق شد با لیورپول فصل موفقی را پشت سر بگذارد.

فیرمینو با همراهی محمد صلاح و سادیو مانه خط حمله آتشین لیورپول را در فصل اخیر تشکیل دادند و توانستند سرخ پوشان را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسانند.

دیگو گودین مدافع اروگوئه‌ای هم دهمین نفر این لیست است. دفاع مستحکم اتلتیکو مادرید نقش پررنگی در رسیدن اروگوئه به یک چهارم نهایی جام جهانی ایفا کرد.

گودین همچنین نقش پررنگی در استحکام خط دفاعی اتلتیکو در فصل اخیر به عهده داشت و نقشی بی بدیل در قهرمانی مردان دیگو سیمئونه در لیگ اروپا ایفا کرد.

یازدهمین نفر از لیست بازیکنان برتر سال از دیدگاه فرانس فوتبال آنتوان گریزمن مهاجم تیم ملی فرانسه است. گریزمن هم همراه دیگو گودین فصل موفقی را در اتلتیکو مادرید سپری کرد و در پایان توانست به مقام قهرمانی لیگ اروپا هم دست یابد.

این مهاجم فرانسوی اما در جام جهانی هم خوش درخشید و موفق شد با تیم ملی کشورش قهرمان جهان شود.

نفر دوازدهم این لیست ستاره بلژیکی باشگاه چلسی انگلستان است. ادن هازارد هرچند با چلسی فصل چندان پرفروغی را سپری نکرد اما در جام جهانی به همراه تیم ملی کشورش شگفتی ساز شد و با حذف برزیل مدعی توانستند به جمع ۴ تیم برتر جهان برسند.

هازارد فصل جدید را در چلسی درخشان آغاز کرده و یکی از ستاره‌های تیم مائوریتزیو ساری بوده‌است.

ایسکو دیگر بازیکن رئال مادرید است که در لیست فرانس فوتبال حضور دارد. هافبک خلاق تیم ملی اسپانیا یکی دیگر از ستارگان زین‌الدین در هت‌تریک کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود.

ایسکو البته در جام جهانی توفیق چندانی نداشت و خیلی زود به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی اسپانیا، با شکست در مقابل روسیه میزبان، این کشور را ترک کرد.

هری کین آقای گل جام جهانی نفر چهاردهم در لیست سالانه فرانس فوتبال است. مهاجم انگلیسی تاتنهام با تیم ملی کشورش موفق شد پس از ۲۸ سال به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی راه یابد.

او همراه تاتنهام البته به توفیق چندانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا دست نیافت.

انگولو کانته هافک خوش اخلاق و بی‌حاشیه تیم ملی فرانسه نفرذ پانزدهم این فهرست است.

مرد فرانسوی که این روزها یکی از ارکان خط میانی تیم مائوریتسیو ساری در چلسی است عملکرد درخشانی در جام جهانی روسیه از خود بر جای گذاشت.

شصت و سومین مراسم اهدای جایزه توپ طلا، معتبرترین جایزه انفرادی برای بازیکنان فوتبال روز دوشنبه سوم دسامبر سال جاری در پاریس برگزار می شود.

گفتنی است کریستیانو رونالدو سال گذشته برنده جایزه توپ طلای سال ۲۰۱۷ شد.

به گزارش یورونیوز؛ این لیست که بر اساس حروف الفبا منتشر می‌شود به زودی از سوی فرانس فوتبال تکمیل می‌شود.