فرمانده جبهه شمال ارتش آزاد سوریه: “شخصا با برادران داعش رابطه خوبی دارم”

0
213

فرمانده جبهه شمال ارتش آزاد سوریه درباره کیفیت رابطه ارتش آزاد با گروه داعش سخن می گوید.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از تارنمای روز، طی روزهای گذشته همزمان با قوت گرفتن حضور نیروهای پیشمرگ ها در کوبانی، رئیس جمهور ترکیه و فرمانده جبهه شمال ارتش آزاد نیز اعلام کرده بودند که بیش از یک هزار تن از اعضای این ارتش برای جنگ با داعش وارد کوبانی خواهند شد.

خبر حضور نیروهای ارتش آزاد در کوبانی درحالی است که سرهنگ عبد الجبار العگیدی سال گذشته در گفتگویی تلویزیونی با کانال “Orient” از رابطه حسنه اش با گروه داعش سخن به میان آورده بود.

آنگونه که تارنمای خبری ـ تحلیلی روز گزارش نموده؛ به گفته این فرمانده ارتش آزاد آنها از اینکه درگیریهایی میان “دولت اسلامی” با گردانهای “عاصفه اشمال” و “شهداء البدر” به وقوع پیوسته، بسیار ناراحت هستند. او همه این گروههای درگیر را گروههایی می داند که در کنار ارتش آزاد با رژیم بشار اسد می جنگند.

وی می گوید ” واقعا در موقعیت دشواری قرار گرفته ایم، نمی دانیم چه کار باید بکنیم..یک طرف گردانهایی از ارتش آزاد هستند که دوش به دوش ما جنگیده اند و طرف دیگر هم “برادران” مسلمان ما در دولت اسلامی عراق و شام هستند.”

http://www.youtube.com/watch?v=nB7PQ-fCpOQ

العگیدی در بخش دیگری از سخنانش از اینکه در حال حاضر (سال ۲۰۱۳) ارتش آزاد روابط چندان حسنه ای با گروه داعش ندارد، ابراز تاسف می کند.

همچین در دقیقه هشت این ویدیو سرهنگ العگیدی تاکید می کند که شخصا رابطه خوبی با “برادران دولت اسلامی عراق و شام” دارد.و بارد این اتهام را که داعش یک گروه تکفیری است می گوید: “اکثر آنها تکفیری نیستند. شاید تعدادی از اعضای آنها چنین تفکراتی داشته باشند. ما در نشستهایی که با رهبران آنها داشته ایم چنین چیزی را مشاهده نکرده ایم.”

مقامات دولت ترکیه و در راس آنها رجب طیب اردوغان این روزها اصرار دارند سرهنگ عبدالجبار العگیدی را به عنوان فرمانده یک گروه ۱۳۰۰ نفره از اعضای ارتش آزاد جهت “کمک به نیروهای ی.پ.گ” در جنگ با داعش به کوبانی اعزام کنند.

دیروز یکشنبه برخی از رسانه های کردی گزارش داده بودند که رئیس جمهور ترکیه موافقت با عبور نیروهای پیشمرگ ها از طریق این کشور به سمت کوبانی را مشروط به موافقت حزب اتحاد دموکراتیک پ.ی.د با ورد نیروی های ارتش آزاد به فرماندهی العگیدی کرده است.

صالح مسلم رئیس مشترک پ.ی.د موافقت این حزب با ورد ارتش آزاد با کوبانی را تکذیب کرده و گفته است نیروهای ارتش آزاد اگر می خواهند به ما کمک کنند می توانند در مناطق تحت کنترل خود در حلب و منبج جبهه جدیدی علیه داعش بگشایند.

پیشتر نیز “پولات جان” فرمانده یگان های مدافع خلق در واکنش به خبر اعزام نیروهای ارتش آزاد به کوبانی اعلام کرده بود “اگر به راستی می خواهید از کوبانی حمایت کنید، جبهه دیگری را بر علیه داعش در باب، منبج و جرابلس بگشایید”.