فراخوان جهانی برای حمایت از مردم ایران توسط ٣٦٠ نمایندۀ مجالس ملی و سنای فرانسه

0
225

بیش از ٣٦٠ نمایندۀ مجلس ملی و سنای فرانسه با انتشار متنی از تلاش مردم ایران برای تغییر در این کشور حمایت کردند و خواستار اتخاذ تدابیر قوّی و مؤثر علیه رژیم اسلامی ایران شدند.

نمایندۀ مجلس ملی و سنای فرانسه در بیانیۀ خود یادآوری کرده‌اند که از زمان کشته شدن مهسا امینی در مقر پلیس گشت ارشاد در تهران و آغاز اعتراض‌های سراسری در ایران بیش از ٧۵٠ تظاهرکننده کشته و سی هزار نفر دیگر توسط رژیم ملاها دستگیر شده‌اند و جامعۀ بین المللی باید به مسئولیت خود در قبال مردم ایران عمل کند.

این بیانیه به امضای رهبران همۀ احزاب پارلمانی فرانسه و رؤسای گروه‌های پارلمانی آنها در مجلس ملی و سنای این کشور رسیده است. “آندره شسیّن” نمایندۀ مجلس فرانسه و از اعضای گروه پارلمانی دفاع از دموکراسی در ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت انتشار این بیانیه برگزار شد، تصریح کرد : این اولین بار است که این تعداد نماینده در فرانسه بیانیه‌ای را امضاء می‌کنند.

رادیوفرانسه نوشت؛ در این بیانیه آمده است که هر تغییری در ایران باید به دست مردم ایران و به یاری مقاومت آنان صورت بپذیرد. با این حال، امضاءکنندگان متن از جامعۀ بین‌المللی خواسته‌اند که با “اتخاذ تدابیر قوّی و مؤثر علیه رژیم (جمهوری اسلامی)کنونی حاکم بر ایران از تلاش مردم این کشور برای تغییر حمایت کنند.”