فاش کردن نام رئیس هسته عملیاتی حمله تروریستی طرح ترور بازرگانان اسرائیلی توسط موساد

0
265

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، موساد، پنجشنبه، بیست و نهم ژوئن، اعلام کرد که مامورانش در داخل ایران، رئیس هسته عملیاتی حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده علیه تجار اسرائيلی‌ در قبرس را دستگیر کرده و این فرد به نقش خود اعتراف کرده است.

موساد می‌گوید این مرد به بازرسان اعترافات مفصلی داده است. این سازمان در بیانیه خود همچنین تصریح کرد که اطلاعات به دست آمده از این شخص به مقامات قبرس هم منتقل شده است.

اسرائیل، دیروز فیلمی از “یوسف شهبازی عباسعلی‌لو”، مردی که به‌عنوان رئیس هسته عملیات جمهوری اسلامی معرفی شد، منتشر کرد. این شخص مقابل دوربین می‌گوید که سلاح و دستورالعمل‌های لازم را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت کرده است.

او همچنین می‌گوید که هدف را شناسایی و از محل سکونت هدف در قبرس عکسبرداری کرده اما پس از اطلاع از اینکه پلیس به دنبال اوست، از این کشور مدیترانه‌ای گریخته و به ایران بازگشته است.

رادیوفرانسه نوشت؛ در بیانیه موساد به نقل از یک مقام ارشد این سازمان که نامش فاش نشده آمده است: «ما به هر کسی که در سراسر جهان از جمله در خاک ایران به تروریسم علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها دامن می‌زند، دست خواهیم یافت».

مشخص نیست که این فرد تحت فشار اعتراف کرده یا نه. ادعا و هویت شخص مورد نظر نیز تا کنون به طور مستقل تأیید نشده و قبرس یا ایران هم هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده اند.

اسرائیل با اشاره به حمایت تهران از گروه های شبه نظامی متخاصم و خواست جمهوری اسلامی برای نابودی این کشور، جمهوری اسلامی را بزرگترین دشمن خود می‌داند. تل آویو همچنین جمهوری اسلامی را به تلاش برای تولید بمب هسته‌ای متهم می‌کند. ادعایی که همواره از سوی جمهوری اسلامی رد شده است.