عفو بین‌الملل از آزادی شماری از زندانیان سیاسی در ایران استقبال کرد

0
174

سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه از آزادی 11 تن از زندانیان سیاسی در ایران استقبال کرده و خواستار اقدامات بیشتر جمهوری اسلامی در زمینه رعایت حقوق بشر شده است.

به دنبال انتشار خبر آزادی شماری از فعالان سیاسی و حقوقی در ایران، عفو بین الملل یکی از سازمانهای مدافع حقوق بشر سازمان ملل متحد، از اقدام دولت ایران استقبال کرده و خواستار ادامه چنین رویکردی از سوی مقامات تهران شده است.

در بیانیه این سازمان آمده است :” عفو بین الملل آزادی این زندانیان را به عنوان اقدامی مثبت ارزیابی کرده، و از ایران می خواهد که این اقدام مثبت را به هدف آزادی تمامی زندانیان سیاسی دیگر که تنها به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز زندانی شده اند، ادامه دهد.”

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز گذشته ایران شماری از زندانیان سیاسی را آزاد کرد. از جمله شخصیت های سیاسی آزاد شده، فیض الله عرب سرخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، محسن امین زاده از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی و معاون وزیر امور خارجه در دولت محمد خاتمی، میرطاهر موسوی مشاور میرحسین موسوی نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش ایران، بابایى، محمدعلی ولایتی و حسین زرینی هستند.

پیش از آن نسرین ستوده، مهسا امر آبادی، محبوبه کرمی مریم جلیلی، میترا رحمتی، فرح واضحان، ژیلا مکوندی و کفایت ملک محمدی، از بند زنان زندان اوین آزاد شده بودند.